דירקטוריון אשדוד למופז: דמי השימוש גבוהים, עיכובים בירוקרטיים במכרזי רכש

דירקטוריון החברה הדגיש בפגישה עם שר התחבורה את הצורך בתחזיות ארוכות טווח מרספ"ן, את המשמעויות הפיננסיות הנובעות מהמשך גביית דמי שימוש גבוהים והעיכובים הבירוקרטיים שיוצר הליך ארוך ומורכב של מכרזי רכש


00:00 ,10.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון החברה הדגיש בפגישה עם שר התחבורה את הצורך בתחזיות ארוכות טווח מרספ"ן, את המשמעויות הפיננסיות הנובעות מהמשך גביית דמי שימוש גבוהים והעיכובים הבירוקרטיים שיוצר הליך ארוך ומורכב של מכרזי רכש
 
דירקטוריון חברת נמל אשדוד נפגש אתמול עם שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז ומנכ"ל משרדו גדעון סיטרמן על מנת להציג בפניהם את החסמים הקריטיים העומדים בפני החברה.
 
בין החסמים שהציג הדירקטוריון הוא הצורך בתחזיות ארוכות טווח מרשות הספנות והנמלים על מנת להיערך לביקושים ההולכים וגוברים, כך למשל, ברבעון האחרון חל גידול של 15% במכולות ובחודש אפריל עלייה של 65% בייצוא מטען כללי.
 
בנושא ציוד ותשתיות בנמל, ציינו חברי הדירקטוריון כי חברת הנמל הפעילה את נמל איתן לפני כשנתיים וחצי, שעמד ללא פעילות במשך שנה שלמה ורכשה שני מנופי גשר חדשים שנכנסים לפעילות מלאה במהלך שבוע זה. לעומת זאת, לא בוצעה השקעה בשיפוץ תשתיות וברכש ציוד במשך 4 השנים האחרונות וקיימים חסמים בירוקרטים וכספיים – כגון הדרישה לתהליך ארוך ומורכב של מכרזים.
 
בנוסף, החברה הציגה לשר התחבורה את המשמעויות הפיננסיות מהמשך גביית דמי שימוש גבוהים על ידי חברת נמלי ישראל. בחברת נמל אשדוד טוענים כי ללא התערבותו המיידית של השר, הרי שבשנת 2008 החברה תחסל את כל יתרות המזומנים שלנה. בהתאם לכך דורשת חברת נמל אשדוד הפחתה של 50% בדמי השימוש.
 
במהלך הפגישה הציגה יו"ר הדירקטוריון את הישגי חברת נמל אשדוד מאז כניסתה לתפקיד אל מול החסמים העומדים בפני החברה על מנת לשפר את השירות, לייעל את העבודה ולייצב את איתנותה הפיננסית של החברה.
 
לדברי איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, "דירקטוריון החברה רואה בסיפוק רב מאוד את כניסתו בפועל של השר לתמונה הנמלית הכוללת. הפגישה התנהלה באופן ענייני תוך שיתוף פעולה מלא של השר ומנכ"ל משרדו. אני בטוחה וסמוכה כי שיתוף הפעולה של משרד התחבורה יביא לפתרונות הדרושים בזמן הקצר ולפתרון מהותי בטווח הארוך".
 
דירקטוריון החברה מתכנן השנה השקעה של כ-130 מיליון שקל ברכש ציוד, תוך החלטה של דירקטוריון החברה לאשר תקציב גירעוני לשנת 2007 הכולל גירעון של 50 מיליון שקל וכל זאת במטרה לשפר את השירות בטווח המיידי. כמו כן, בתקציב 2007, כפי שאושר על ידי דירקטוריון החברה, נקבע גיוס של כ-100 עובדים חדשים שיחל באמצע מאי.