התעשיינים: מערך החוץ בנמלים בפני קריסה
"השביתה בנמלי הים, שלכאורה הסתיימה לפני חודשיים, חוזרת בהדרגה בדלת האחורית. קצב הטעינה והפריקה של סחורות קשה מנשוא ואנו בפני קריסת מערך סחר החוץ" - כך עולה מפניות של עשרות בעלי מפעלים להתאחדות התעשיינים ולמכון היצוא.
00:00 ,27.10.2004
"השביתה בנמלי הים, שלכאורה הסתיימה לפני חודשיים, חוזרת בהדרגה בדלת האחורית. קצב הטעינה והפריקה של סחורות קשה מנשוא ואנו בפני קריסת מערך סחר החוץ" - כך עולה מפניות של עשרות בעלי מפעלים להתאחדות התעשיינים ולמכון היצוא.
מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יורם בליזובסקי, פנה אתמול למנכ"ל משרד האוצר יוסי בכר, למנכ"ל משרד התחבורה יעקב סלמן ולמנכ"ל רשות הנמלים עמוס רון, בדרישה לקיים בדחיפות דיון משותף "נוכח המצב החמור בנמלי חיפה ואשדוד, שאינו יכול להימשך".
בפנייתו של בליזובסקי נאמר כי "יש לפעול מיד לעצירת ההידרדרות המתמשכת בתפקוד הנמלים, מצב הגורם לנזקים עצומים ליצואנים". לדבריו, עד כה - כחודשיים ממועד סיום השביתה "הרשמית" שההסתדרות והוועדים קיימו בנמלים - הנמלים לא חזרו לתפקד; מפעלי התעשייה והמשתמשים בכלל נמצאים תחת השפעתה ההרסנית".
בליזובסקי טוען בפנייתו: "מעל 240 אוניות הכריזו על תום מסע (שינוי כיוון וביטול ההגעה לנמלים בישראל, ח"ב), תופעה שלא היתה כדוגמתה ונמשכת מדי יום. כל לוחות ההפלגה השתבשו וקיימת אנדרלמוסיה מוחלטת בתחום הכניסה והיציאה של מטענים בנמלים. הרציפים פקוקים עקב הכמויות הרבות של מטענים שנצברו בהם וכך נמנעת כניסה ויציאה של מטענים".
עוד הוא טוען: "קיים מעגל קסמים בו מצב הצפיפות יוצר המתנה של אוניות, חברות הספנות נאלצות להפליג ללא פריקה או טעינה, או בורחות מהנמלים בלא להעמיס את כל המטענים שיועדו להם. התוצאה היא סתימת הנמלים ונזקים חמורים".
נשיא לשכת הספנות, נחום גנצרסקי, פנה השבוע להסתדרות בבקשה שתפעל בקרב הוועדים כדי שיחדשו את העבודה המלאה בנמלים. ההסתדרות והוועדים הכחישו אתמול את הטענות כי עובדי הנמלים נוקטים שביתה או עיצומים. "התעשיינים יוצרים אווירה היסטרית ללא אחיזה במציאות", נאמר בהסתדרות.
מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יורם בליזובסקי, פנה אתמול למנכ"ל משרד האוצר יוסי בכר, למנכ"ל משרד התחבורה יעקב סלמן ולמנכ"ל רשות הנמלים עמוס רון, בדרישה לקיים בדחיפות דיון משותף "נוכח המצב החמור בנמלי חיפה ואשדוד, שאינו יכול להימשך".
בפנייתו של בליזובסקי נאמר כי "יש לפעול מיד לעצירת ההידרדרות המתמשכת בתפקוד הנמלים, מצב הגורם לנזקים עצומים ליצואנים". לדבריו, עד כה - כחודשיים ממועד סיום השביתה "הרשמית" שההסתדרות והוועדים קיימו בנמלים - הנמלים לא חזרו לתפקד; מפעלי התעשייה והמשתמשים בכלל נמצאים תחת השפעתה ההרסנית".
בליזובסקי טוען בפנייתו: "מעל 240 אוניות הכריזו על תום מסע (שינוי כיוון וביטול ההגעה לנמלים בישראל, ח"ב), תופעה שלא היתה כדוגמתה ונמשכת מדי יום. כל לוחות ההפלגה השתבשו וקיימת אנדרלמוסיה מוחלטת בתחום הכניסה והיציאה של מטענים בנמלים. הרציפים פקוקים עקב הכמויות הרבות של מטענים שנצברו בהם וכך נמנעת כניסה ויציאה של מטענים".
עוד הוא טוען: "קיים מעגל קסמים בו מצב הצפיפות יוצר המתנה של אוניות, חברות הספנות נאלצות להפליג ללא פריקה או טעינה, או בורחות מהנמלים בלא להעמיס את כל המטענים שיועדו להם. התוצאה היא סתימת הנמלים ונזקים חמורים".
נשיא לשכת הספנות, נחום גנצרסקי, פנה השבוע להסתדרות בבקשה שתפעל בקרב הוועדים כדי שיחדשו את העבודה המלאה בנמלים. ההסתדרות והוועדים הכחישו אתמול את הטענות כי עובדי הנמלים נוקטים שביתה או עיצומים. "התעשיינים יוצרים אווירה היסטרית ללא אחיזה במציאות", נאמר בהסתדרות.
עשוי לעניין אותך
26.10.2004
אולמרט נפגש עם סגן ראש ממשלת מולדובה; מטרת הביקור הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות
26.10.2004
התעשיינים מתנגדים לקיום מכרז לקבלת הטבות במסלול התעסוקה
26.10.2004
עליה של 33% ביצוא לאסיה בתשעת חודשי 2004
26.10.2004
ועדת הכלכלה תבחן את ההסדר שהוצע על ידי הממונה על הביטוח בתחום שמאי הרכב
26.10.2004
TNT מציגה גידול של 144% ברווח הנקי ברבעון השלישי
26.10.2004
נזקי השביתה בנמלים: עומסים תפעוליים במערך ריקון מכולות במסוף "אוברסיז" בחיפה