דביר ציין כי במהלך השביתה, שהיתה הארוכה ביותר בתולדות נמלי ישראל, אוחסנו כ- 14 מכולות מסוג איזוטנקים של א.ש.ת בנמלים, למשך תקופה של 47 עד 51 ימים, אך מאחר ואין ביכולתו לשלוט על מועדי עגינת האניות ומועד טעינתן, האניות נכנסו לנמל באיחור בשל הצפיפות הרבה שאיפיינה את התקופה שלאחר השביתה ולמעשה כ- 10 מכולות הוטענו ב- 22 באוגוסט ויתר ארבעת המכולות הוטענו ב- 2 בספטמבר.
"אני רואה בכך אי צדק משווע. אני טרחתי להמנע מלחייב את בעלי האיזוטנקים על 38 ימי אחסנה ואני חש אלם וחוסר אונים. אנחנו, לקוחות שני הנמלים בהיקף שנתי של 1600 איזוטנקים, מקבלים יחס מונופוליסטי", כתב דביר למיקי קפנר ראש אגף כלכלה ותקציב ברשות הנמלים.
יתרה מכך, ציין דביר, גם על 36 איזוטנקים נוספים שהיו מיועדים להיטען על האניה MSC Jade, ושבגין השביתה לא נכנסה לנמל אשדוד, לא זכה לפיצוי בגין שהייה בנמל מה- 7 ביולי ועד ה- 12 באוגוסט. לדבריו, הם נאלצו להעביר את המכולות באמצעות הרכבת אל נמל חיפה בכדי שהן תועמסנה על הההפלגה הבאה, שיצאה ב- 18 באוגוסט.
"זאת עדיין רשות נמלים אחת. לא קיבלנו פיצוי בגין טענה מגוכחת שהאיזוטנקים הללו יצאו מנמל אשדוד ברכבת לחיפה ולא הוטענו באשדוד. לא די שנאלצנו לשלם הובלה יבשתית על חשבוננו מאשדוד לחיפה, אלא עכשיו רשות הנמלים "הרוויחה" את דמי הפיצוי בטענה בלתי הגיונית ובלתי נתפסת וזאת על אף שעמדנו בתנאי החלטת מועצת הרשות, והאניה MSC Jade הפלגה 45 הפליגה מחיפה ב- 18 באוגוסט", סיכם דביר.
רשות הנמלים: הטענות יבדקו
מרשות הנמלים נמסר בתגובה כי מועצת רשות הנמלים החליטה לפנים משורת הדין ובמטרה להקל על בעלי המטענים והמשתמשים בהובלה ימית, לאשר שורה של הנחות ופטורים מתשלום אגרות למטענים וכלי שיט לתקופה בה הושבתו נמלי הים ע"י עובדי הנמלים. היקף הפטורים נאמד בכ- 13.5 מיליון ₪.
זאת ועוד, ציין הדובר, על שולחנה של מועצת הרשות מונחת המלצת ועדת הכספים של המועצה לאשר תשלום החזר הוצאות תום מסע ודמי שהייה שנגרמו למשתמשים בנמלי הים בתקופת השביתה, בהיקף הנאמד בכ- 100 מיליון ₪.
טענותיו של מנכ"ל חברת א.ש.ת לעניין שינוע המכולות ברכבת תבדקנה ואנו נשיבו בהקדם.