כנס ייחודי בנושא הספנות בראי המשפטי

השבוע התקיים בת"א כנס ייחודי תחת הכותרת "הספנות בראי המשפטי". בניגוד לכנסים אחרים, בחרו המארגנים לשכת הספנות הישראלית והאגודה למשפט ימי שלא להתמקד בבעיות השעה ובמקום זאת להגביר את הידע והמודעות לבעיות משפטיות שלעתים צצות בין בעלי המטענים לבין חברות הספנות


00:00 ,20.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע התקיים בת"א כנס ייחודי תחת הכותרת "הספנות בראי המשפטי". בניגוד לכנסים אחרים, בחרו המארגנים לשכת הספנות הישראלית והאגודה למשפט ימי שלא להתמקד בבעיות השעה ובמקום זאת להגביר את הידע והמודעות לבעיות משפטיות שלעתים צצות בין בעלי המטענים לבין חברות הספנות.
 
בכנס לקחו חלק למעלה מ- 120 משתתפים, חברי לשכת הספנות, עורכי דין, שמאים ומבטחים ימיים, נציגים מחברות הנמל ובעלי מטענים.
 
המרצה האורח היה Adv. Simon Tatham, ממשרד עו"ד Bentleys Stokes and Lowless בלונדון. Simon Tatham הינו עו"ד מוכר בישראל והוא מומחה לנושאי ספנות ובטוח ימי, עם רקע ונסיון של 25 שנה בתחום. הוא התייחס בהרצאתו, עם הרבה חן והומור בריטי אופייני, לנושא תביעות בגין נמלים לא בטוחים.
 
לאחריו הירצה עו"ד גד שילה ממשרד פרימס, שילה, גבעון, מאיר עורכי דין בע"מ, על נושא ניתוב חובה בראי הפסיקה. מדברי עו"ד שילה ניתן היה להבין שאמנם החוק לא השתנה בנושא אחריות הנתבים בגין נזקים, אך לאורך 25 השנים האחרונות הפסיקה השתנתה והיא אינה פוטרת את הניתוב מהאחריות בגין נזק.
 
אחרון המרצים היה עו"ד אילן אורלי שהירצה בנושא ההיזק הכללי (בלעז General Average). עו"ד אורלי הציג את הנושא מנקודת ראותו של בעל המטען וציין שלא תמיד ההחלטה על היזק כללי, מבחינת בעל המטען, היא מוצדקת. יחד עם זאת הוא ציין שלעתים הדבר גם פועל לטובת בעל המטען. דבריו עוררו את הקהל ונוצר ויכוח ענייני בנושא.
 
את הכנס הינחה עו"ד גד נשיץ, נשיא האגודה הישראלית למשפט ימי, שגם נשא דברי ברכה ביחד עם ראובן צוק- נשיא לשכת הספנות.
 
הכנס אורגן על ידי הגברת מרים אלפרט-צוק.