"לתת עדיפות במכרזים לפיתוח הנמלים לחברות שיתחייבו לרכוש מהתעשייה הישראלית מעבר למתחייב"
כך אמר יו"ר מטה כחול לבן בהתאחדות התעשיינים בעקבות הודעת רשות הנמלים על תוכנית פיתוח הנמלים ל-2004 ; בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי בכך יתאפשר ביצוע עבודות בהיקף של כ-500 מליון שקל מהתעשייה הישראלית ולהעסקת כ-1,700 עובדים נוספים
00:00 ,12.05.2004
בעקבות הודעת רשות הנמלים על תוכנית פיתוח הנמלים ל-2004, אמר דוד ארצי, יו"ר מטה כחול לבן בהתאחדות התעשיינים: על משרד התחבורה ורשות הנמלים לתת עדיפות במכרזים לפיתוח הנמלים, לחברות שיתחייבו לרכוש מהתעשייה הישראלית מעבר למתחייב - 30% רכש גומלין; מעריך - יאפשר ביצוע עבודות בהיקף של כ-500 מליון שקל מהתעשייה הישראלית ולהעסקת כ-1,700 עובדים נוספים
על משרד התחבורה ורשות הנמלים, לתת עדיפות במכרזים לפיתוח הנמלים, לחברות שיתחייבו לרכוש מהתעשייה הישראלית מעבר למתחייב, דהיינו מעבר ל-30% רכש גומלין מהיקף העיסקה. כך מבקש דוד ארצי, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים וסמנכ"ל התעשייה האווירית.
זאת בעקבות הודעת רשות הנמלים, כי בכוונתה להשקיע בשנת 2004 כ-1.2 מיליארד שקלים בתוכניות לפיתוח הנמלים.
ארצי הביע תקווה, כי כתוצאה מכך ניתן יהיה לבצע עבודות מהתעשייה הישראלית בהיקף של כ-500 מליון שקלים לפחות. דבר שיביא להעסקתם של כ-1,700 עובדים נוספים.
על פי כוונת רשות הנמלים יושקעו, בין השאר, בשנת 2004 כ-680 מליון שקלים בפרוייקט היובל בנמל אשדוד וכ-150 מליון שקלים יושקעו בפרוייקט הכרמל בנמל חיפה. בנוסף לכך, מדובר על השקעה על כ-110 מליון שקל בפיתוח נמל חיפה, השקעה של כ-25 מליון שקל בפיתוח נמל אשדוד. כמו כן עומדת רשות הנמלים להשקיע השנה כ-45 מליון שקל במערכות מיחשוב מתקדמות שנועדו לייעל את עבודת הנמלים ולשפר מהותית השרות ללקוח.
יו"ר מטה כחול-לבן שב וטוען, כי על חברות ממשלתיות וציבוריות לעשות הכל כדי שיותר ויותר חברות ישראליות יזכו בנתח במכרזים, אם בצורה ישירה או בצורה עקיפה, כפי שנהוג בארצות רבות בעולם.
"לפעמים אני פשוט מקנא כיצד מדינות אירופה וארה"ב, דואגות לפרנסתם של אזרחיהן", אומר ארצי.
זו לא בושה לדאוג "לעניי עירך", אומר ארצי. שכן כל מתן עבודה לתעשייה הישראלית מצמצם אבטלה ומונע פיטורין. זהו צו השעה. על הממשלה והחברות הממשלתיות להבין את החשיבות הגדולה במתן עדיפות לכחול-לבן.
על משרד התחבורה ורשות הנמלים, לתת עדיפות במכרזים לפיתוח הנמלים, לחברות שיתחייבו לרכוש מהתעשייה הישראלית מעבר למתחייב, דהיינו מעבר ל-30% רכש גומלין מהיקף העיסקה. כך מבקש דוד ארצי, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים וסמנכ"ל התעשייה האווירית.
זאת בעקבות הודעת רשות הנמלים, כי בכוונתה להשקיע בשנת 2004 כ-1.2 מיליארד שקלים בתוכניות לפיתוח הנמלים.
ארצי הביע תקווה, כי כתוצאה מכך ניתן יהיה לבצע עבודות מהתעשייה הישראלית בהיקף של כ-500 מליון שקלים לפחות. דבר שיביא להעסקתם של כ-1,700 עובדים נוספים.
על פי כוונת רשות הנמלים יושקעו, בין השאר, בשנת 2004 כ-680 מליון שקלים בפרוייקט היובל בנמל אשדוד וכ-150 מליון שקלים יושקעו בפרוייקט הכרמל בנמל חיפה. בנוסף לכך, מדובר על השקעה על כ-110 מליון שקל בפיתוח נמל חיפה, השקעה של כ-25 מליון שקל בפיתוח נמל אשדוד. כמו כן עומדת רשות הנמלים להשקיע השנה כ-45 מליון שקל במערכות מיחשוב מתקדמות שנועדו לייעל את עבודת הנמלים ולשפר מהותית השרות ללקוח.
יו"ר מטה כחול-לבן שב וטוען, כי על חברות ממשלתיות וציבוריות לעשות הכל כדי שיותר ויותר חברות ישראליות יזכו בנתח במכרזים, אם בצורה ישירה או בצורה עקיפה, כפי שנהוג בארצות רבות בעולם.
"לפעמים אני פשוט מקנא כיצד מדינות אירופה וארה"ב, דואגות לפרנסתם של אזרחיהן", אומר ארצי.
זו לא בושה לדאוג "לעניי עירך", אומר ארצי. שכן כל מתן עבודה לתעשייה הישראלית מצמצם אבטלה ומונע פיטורין. זהו צו השעה. על הממשלה והחברות הממשלתיות להבין את החשיבות הגדולה במתן עדיפות לכחול-לבן.
עשוי לעניין אותך
11.05.2004
אולמרט נפגש עם מועצת העסקים ישראל בריטניה
11.05.2004
TNT ישראל מציינת שש שנות פעילות בישראל
10.05.2004
מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור סייר באזור התעשייה ארז ולמד מקרוב על בעיות התעשיינים
10.05.2004
נמל חיפה: 100% גידול ברווחים ברבעון הראשון
10.05.2004
"TNT ישראל" מרחיבה את פעילותה ממדינות המזרח הרחוק
10.05.2004
משלחת של חברות מקסיקאיות תגיע באמצע חודש מאי לביקור עבודה בישראל