מבקר המדינה בודק אם הפרטת אל על וצים מספקת דרישת מערכת הביטחון
מבקר המדינה בודק האם גודל "צי הברזל" שהובטח כחלק מהפרטת אל על וצים עונה לדרישות מערכת הביטחון לצורך רכבת אווירית לשעת חירום. יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ, זימן להיום דיון בעניין במליאת הוועדה
00:00 ,30.11.2004
מבקר המדינה בודק האם גודל "צי הברזל" שהובטח כחלק מהפרטת אל על וצים עונה לדרישות מערכת הביטחון לצורך רכבת אווירית לשעת חירום. יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ, זימן להיום דיון בעניין במליאת הוועדה.
לקראת הפרטת אל על וצים הבטיחה מערכת הביטחון שבשעת חירום יעמוד לרשות צה"ל "צי ברזל" שישמש לרכבת אווירית להטסת אנשי מילואים ולאספקת אמצעי לחימה ומוצרי יסוד. מערכת הביטחון הגדירה את ההיקפים הדרושים להשטה ולהטסה על פי תרחישי האיום על ישראל ועל בסיס שני גורמים: זמינות והגעה בזמן.
באוצר וברשות לחברות ממשלתיות שררה בעת קביעת גודל "צי הברזל" דאגה שעמדת מערכת הביטחון תבריח רוכשים פוטנציאליים לאל על ולצים. בסופו של דבר התקבלה עמדת מערכת הביטחון, וסוכם כי "צי הברזל" של אל על ייבנה על פי הפירוט הבא: מטוסי מטען מסוג ג'מבו 747-200, מטוסים רחבי גוף (בואינג 777) ומטוסים להובלה מאירופה. מטוסי מטען נוספים מובטחים על ידי חברת קאל.
לגבי "צי הברזל" הימי, סוכם כי לכל אוניה תהיה קיבולת של 2800 מכולות לפחות. עם זאת, בשיחה ל"הארץ" אמר שטייניץ כי מעיון בסעיפי ההפרטה עולה חשש כי צים יכולה להקצות אוניות באורך 24 מ' - כגודלה של יאכטה - ואין בהן כדי לספק את הביטחון הלאומי של ישראל.
מבקר המדינה בודק כעת האם מערכת הביטחון לא הגזימה בדרישה לגודל "צי הברזל", ובכך הבריחה לקוחות פטנציאליים, ולחלופין, האם היקף "צי הברזל" - באוויר ובים - עונה על צרכי הביטחון ושומר על האינטרסים החיוניים בהתאם למסד הנתונים השנתי של אג"ת.
לקראת הפרטת אל על וצים הבטיחה מערכת הביטחון שבשעת חירום יעמוד לרשות צה"ל "צי ברזל" שישמש לרכבת אווירית להטסת אנשי מילואים ולאספקת אמצעי לחימה ומוצרי יסוד. מערכת הביטחון הגדירה את ההיקפים הדרושים להשטה ולהטסה על פי תרחישי האיום על ישראל ועל בסיס שני גורמים: זמינות והגעה בזמן.
באוצר וברשות לחברות ממשלתיות שררה בעת קביעת גודל "צי הברזל" דאגה שעמדת מערכת הביטחון תבריח רוכשים פוטנציאליים לאל על ולצים. בסופו של דבר התקבלה עמדת מערכת הביטחון, וסוכם כי "צי הברזל" של אל על ייבנה על פי הפירוט הבא: מטוסי מטען מסוג ג'מבו 747-200, מטוסים רחבי גוף (בואינג 777) ומטוסים להובלה מאירופה. מטוסי מטען נוספים מובטחים על ידי חברת קאל.
לגבי "צי הברזל" הימי, סוכם כי לכל אוניה תהיה קיבולת של 2800 מכולות לפחות. עם זאת, בשיחה ל"הארץ" אמר שטייניץ כי מעיון בסעיפי ההפרטה עולה חשש כי צים יכולה להקצות אוניות באורך 24 מ' - כגודלה של יאכטה - ואין בהן כדי לספק את הביטחון הלאומי של ישראל.
מבקר המדינה בודק כעת האם מערכת הביטחון לא הגזימה בדרישה לגודל "צי הברזל", ובכך הבריחה לקוחות פטנציאליים, ולחלופין, האם היקף "צי הברזל" - באוויר ובים - עונה על צרכי הביטחון ושומר על האינטרסים החיוניים בהתאם למסד הנתונים השנתי של אג"ת.
עשוי לעניין אותך
29.11.2004
מועצת המובילים והמסיעים תובעת למנות דירקטורים משלה בנמלים
29.11.2004
חברת הבלדרות GCX מרחיבה את פעילותה במזרח הרחוק - החלה לפעול בטיוואן
29.11.2004
איגוד התעשיה הקיבוצית יוזם חתימת אמנה חברתית בין הממשלה, התעשינים והמעסיקים וההסתדרות
29.11.2004
שטרית שוקל לבטל מענק 200 מיליון שקל להקמת הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב
29.11.2004
750 שעוני רולקס מזויפים נתפסו בנמל אשדוד; שוויים, לו היו מקוריים, 18 מ' ש'
29.11.2004
עודד טירה מאשים: הממשלה מפקירה את המפעלים בארז