התעשיינים: בקשה לצו מניעה מיידי נגד השביתה בנמלים

התאחדות התעשיינים: ״ישראל סובלת כיום מנזק כלכלי אדיר בנמלי הים ובמקום שהוועדים יודו באחריותם למצב הם מחפשים להחריפו״. רון תומר: סמוכים ובטוחים כי בית הדין ייענה בחיוב לבקשתנו


11:02 ,10.04.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים הגישה ביום חמישי האחרון לבית הדין הארצי לעבודה, בקשה לצו מניעה מיידי נגד שביתת העובדים הצפויה של העובדים בנמלי ישראל, עליה הודיעה ההסתדרות.

 

מהתאחדות התעשיינים נמסר כי ״ישראל סובלת כיום מנזק כלכלי אדיר בנמלי הים ובמקום שהוועדים יודו באחריותם למצב הם מחפשים להחריפו״.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר מסר כי ״לא ניתן להסתדרות לנצל לרעה את כוחה ושליטתה בעובדים, על מנת לשבש את פעילות בנמלי ישראל, תוך פגיעה קשה וגסה בכלכלה, ביצוא וביבוא הישראלי. המצב מחוץ נמלי ישראל גם כך גרוע וכל שביתה תפגע משמעותית באזרחי ישראל עי יצירת מחסור ועליות מחירים ישירות. אזרחים אלו הם גם העובדים שמשלמים דמי חבר להסתדרות. אנו סמוכים ובטוחים כי בית הדין ייענה בחיוב לבקשתנו, ויוציא צו מניעה לשביתה״.

 

נזכיר כי בעקבות הכרזתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי ביום רביעי שעבר כי היא מעבירה את הרציפים הריקים לנמלים החדשים באשדוד ובחיפה, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברות נמלי הים והתעבורה הימית (ר׳ לינק). ההחלטה כוללת את חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד, חברת תעבורה ימית חיפה ואת חברת תעבורה ימית אשדוד. בסך הכל מדובר בכ-2,600 עובדים.