לקראת סכסוך עבודה בנמלים

ארבע נקודות מחלוקות בין עובדי הנמלים למשרד האוצר. בהסתדרות מקווים למשא ומתן מהיר שיוכל לגשר על הפערים, אבל מתכוננים להחמרה


00:00 ,24.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה של עובדי שלושת נמלי הים בישראל במידה ובימים הקרובים לא ייכנס משרד האוצר למשא ומתן מהיר לפתרון המחלוקות בין הצדדים.

"העובדים נוהגים באחריות", אמר היום (ג') ל-PORT2PORT מחזיק תיק עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, אצלו נפגשו ראשי הוועדים של נמלי חיפה, אשדוד ואילת ביום ראשון בערב. "יש פה מתקפה על עובדי הנמלים. אני מתכוון לפנות בימים הקרובים לרשת החברות הממשלתיות ולבקש מהם לפתור את המחלוקות. במידה ותהיה סחבת ורק אם לא תהיה ברירה, נכריז על סכסוך עבודה, נמתין את 14 ימי הצינון הדרושים ונצא לשביתה", הוסיף.

"אתמול (ב') היה אמור לצאת מכתב מאוד מפורט ובו כל העוולות", אמר יו"ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג'מן. לשאלה האם מתקיימים מגעים עם משרד האוצר ענה תורג'מן בשלילה.

לדברי אדרי, ישנם ארבע נקודות מחלוקת בין העובדים לאוצר: תשלומי הפנסיה של עובדי הנמלים. לדבריו, הכספים אינם נמצאים בחשבונות נאמנות של העובדים, אלא מוחזקים על ידי חברות הנמל השונות. "כל הכספים בסכנה", אמר והוסיף שעל פי ההסכם, הכספים אמורים להיות מועברים לנאמנות חיצונית. "מאז 2005 לא טרחו חברות אשדוד וחיפה להעביר את הכספים החוצה. באילת הכספים מופקדים בנאמנות, כך שהם בטוחים", אמר אדרי.

נקודת המחלוקת השנייה היא מועצות הייצור, כשאדרי האשים ישירות את משרד האוצר בטרפוד מהלכי ייעול. לדבריו, היה סיכום מוקדם עם האוצר שזה ינהג לפי ההסכמים, לפיהם לא יהיה לו יד ורגל במועצות הייצור. לדברי אדרי, "זה המקום שבו ההנהלה והעובדים יכולים לבצע אמצעי ייעול, אבל האוצר לא נותן לזה להתרחש".

נקודת המחלקות השלישית היא הסכם השכר. עד 31 בדצמבר 2011 היה האוצר אמור להודיע האם נמשך הסכם השכר הקודם. במידה וכן, אמר אדרי, הדבר היה עולה בתוספת שכר של 3%. "הם לא טרחו להודיע, עכשיו זה יעלה להם ביותר", הוסיף.

נקודת המחלקות האחרונה היא רציפים פרטיים. הקמת רציפים פרטיים היא "ליצור מלחמה", אמר אדרי, "לא יקום ולא יהיה".