נמל אשדוד מרחיב השת"פ עם משרד הבריאות בנוגע למזון מיובא

קיימת כוונה לקידום תקשורת באמצעות מסרים אלקטרונים לצורך ייעול ושיפור תהליכים בכדי לשפר את רמת השירות ליבואנים ויצואנים. סמנכ"ל לקוחות הנמל, אלי בר יוסף השתתף ביום עיון בנושא שחרור מזון מיובא במחוז אשקלון


00:00 ,07.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת נמל אשדוד נמסר כי, בחודשים האחרונים מקדם הנמל את הרחבת שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות ומקיים פגישות עבודה רבות עם נציגי משרד הבריאות, שמטרתן לחזק את רמת השירות ליבואנים וליצואני המזון, הזקוקים לאישור משרד הבריאות ובפרט של התחנה לפיקוח על המזון המיובא הפועלת במסגרת נמל אשדוד.

עוד נמסר כי, קיימת כוונה משותפת לקידום תקשורת באמצעות מסרים אלקטרונים, כפי שנוהגת חברת נמל אשדוד בפעילות מול המכס ומשטרת ישראל, במטרה לייעל ולשפר תהליכים וקיצור לזמן מינימום של מערכי הבדיקה, מבלי לוותר על איכותם וטיבם. על-פי התכנון, מסרים אלקטרוניים יועברו על ידי הנמל למשרד הבריאות, כך שפתיחת תיק תתאפשר עוד כשהמטען נמצא בשער הנמל ואולי אף קודם לכן, וכך, תוכל תחנת ההסגר להיערך מבעוד מועד.

אלי בר יוסף, סמנכ"ל לקוחות חברת נמל אשדוד, השתתף ביום עיון בנושא שחרור מזון מיובא של שירות המזון במחוז אשקלון, אשר התקיים במרכז הרפואי ברזלי באשקלון, ונכחו בו למעלה מ-150 יבואני מזון ועמילי מכס. בר יוסף הוזמן להציג את תחנת ההסגר המוצבת בנמל אשדוד ואת יחסי הגומלין בין חברת הנמל למשרד הבריאות. השתתפות סמנכ"ל הלקוחות ביום עיון זה מהווה נדבך נוסף בשיתוף הפעולה בין נמל אשדוד ומשרד הבריאות.

בדבריו, ציין בר יוסף כי היעד המשותף לתחנת ההסגר ולנמל אשדוד הינו קיצור וייעול תהליכי הטיפול בתיקי יבואני המזון. במסגרת שיתוף הפעולה, ובסיוע מנכ"ל משרד הבריאות, הוספו תקנים לתחנת ההסגר באשדוד. הוספת התקנים מקצרת את משך הטיפול בתיקים, שמספרם עומד היום מעל ל-22 אלף תיקים בשנה.

בימים הקרובים תועבר בקשה רשמית למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, במסגרתה יבקשו הצדדים להסתמך על מסמכי מקור המועברים באמצעות חתימה אלקטרונית, מה שיאפשר קיצור משמעותי של טיפול בתיק, כפי שנהוג בחברות רבות בארץ ובעולם. בנמל אשדוד ציינו כי, בניית התקשורת באמצעות המסרים האלקטרונים תאפשר את קיצור תהליך העבודה באופן דרמטי ותביא לשביעות רצון לכלל המשתמשים.