ניסן לוי השתתף השבוע בוועידת תשתיות לעתיד שהתקיימה בבורסה בתל אביב ועסקה בחדשנות, תכנון ופיתוח כלכלי לאתגרי המחר. לוועידה הגיעו מומחים ומקבלי החלטות בענף, הן מהמגזר העסקי והן מצד הרגולציה. מנכ״ל נמל אשדוד השתתף בפאנל שעסק בצד העסקי של חברות התשתית הממשלתיות, לצדו של דני סופר, משנה למנכ״ל מקורות.
מנכ״ל נמל אשדוד, רו״ח ניסן לוי, אמר במהלך הפאנל בו השתתף כי ההנפקה נמצאת בדיון. ״נמל אשדוד מתמודד כמו חברה פרטית עסקית, יעילה ורווחית. למרות המלחמה וכל האתגרים, בנמל שוברים שיאים של הכנסות, גם ברבעון הרביעי אנחנו שוברים שיאים של הכנסות. נמל אשדוד המשיך לעבוד כל הזמן, גם בתקופת המלחמה, גם כשנורו טילים מעל לראשים של המנופאים, הם עלו למנוף והראו גבורה אזרחית והנמל המשיך לעבוד כרגיל. גם בתקופה האחרונה, כשהמלחמה עברה לצפון והרציפים בנמל אירחו את בסיס חיל הים ונתנו שירות למערכת הביטחון, שמרנו כל הזמן על עבודה רציפה והעורק הראשי של ישראל נשאר פתוח לקבלת הסחורות ולכך שלא יחסר דבר למשק״.
לוי המשיך ואמר כי ״המשבר עם החות׳ים לא היה משמעותי. חברות הספנות החליטו איפה הן רוצות לפרוק את הסחורה. היתה תקופה שרכבים לא פקדו אותנו. אנחנו צריכים להיות במצב שבו הרציף מחכה לאנייה - זאת המטרה שלנו״.
בנושא המתנת האניות לכניסה לנמל אמר לוי כי בנמל אשדוד ממתינות 10 אניות. ״מדובר על תור לא גדול. אנו משקיעים משאבים רבים על מנת לייעל את השירות. התחלנו בימים אלו בתהליך להסבת הרציפים 7 8 ו-9 לרציפי מטען כללי ותפזורות לסוגיהן, כמו גם, לרכישת מנופים חדישים. להפוך אותו למודרני ויעיל. זו תהיה תוספת כוח משמעותית ליכולת התפעולית למטענים מסוג זה״.