נמל אשדוד משיק שירות הוצאת מכולות באמצעות מסרים אלקטרוניים

זאת החל מה-10 ביוני. יעקב רז: חברת נמל אשדוד מוכיחה כי היא מהחברות המתקדמות והמובילות טכנולוגית הקיימות בשוק


00:00 ,30.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת החל מה-10 ביוני. יעקב רז: חברת נמל אשדוד מוכיחה כי היא מהחברות המתקדמות והמובילות טכנולוגית הקיימות בשוק
 
חברת נמל אשדוד תפעיל שירות חדש המאפשר הוצאת מכולות המלאות מהנמל באמצעות מסרים אלקטרוניים. מדובר באחד מהמסרים החשובים והמועילים במסגרת מערכת הנל"ן (נמל ללא ניירת) הפועלת כיום בנמל. למעשה, מערכת מסרי תעודת ליווי ומסרי משוב פועלת בנמל כבר למעלה משנה, אולם החל מה-10 ביוני הוצאת המכולות מהנמל תתאפשר באמצעות מסרים אלקטרוניים בלבד.
 
מחברת נמל אשדוד נמסר כי התהליך יהיה פשוט ביותר, ולפיו, לאחר קבלת כל ההיתרים והאישורים, שכיום נשלחים גם באמצעות מסרים אלקטרונים, יישלח לבעל המכולה מסר תעודת ליווי. עם קבלת המסר, ישלח סוכן המכס לנמל את פרטי חברת התובלה שאמורה לטפל בהוצאת המכולה. מערכת הנמל תאשר את קבלת המסר ותשדר מסר משוב לחברת התובלה ולסוכן מכס. חברת התובלה, עם קבלת המסר, שולחת לנמל מסר עם פרטי מוביל ומרגע זה נהג המשאית יכול להגיע ולקחת את המכולה מהנמל. מסר זה מאפשר לסוכן המכס לנהל את נושא הוצאת המכולות היישר ממשרדו וללא צורך בהגעה לנמל וליחידת האיתורים.
 
לדברי ניצב (בדימוס) יעקב רז, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, "חברת נמל אשדוד ממשיכה להוכיח כי היא חברת הנמל המובילה בישראל במתן שירותים ללקוחותיה, ומהחברות המתקדמות והמובילות טכנולוגית הקיימות כיום בשוק. מעבר לחדשנות הטכנולוגית, הייתה כאן מחשבה על הרחבת מעגל הפעילות הירוקה בנמל, וצמצום ככל האפשר בבזבוז נייר. אנו נמשיך לפעול להרחבת סל השירותים המוענקים ללקוחותינו, בדגש על שירותים אלקטרוניים".
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, ציין כי "מדובר בצעד נוסף שמבצעת החברה לטובת לקוחותיה, המהווה חידוש של ממש. הפעלת המסר חוסכת לסוכן המכס שימוש בכוח אדם והמתנות מיותרות. בנוסף, השימוש במסר האלקטרוני מפשט את הליך העברת המסמכים לחברות התובלה. המסר מאפשר לנמל, לסוכני המכס ולחברות התובלה לדעת מראש את כמות המכולות שמיועדות להוצאה מהנמל ולתכנן טוב יותר את העבודה".