לטענת החברה היא הפסידה 30 מיליון שקל בהכנסות שנת 2007 בשל פערים הנוצרים בין ערך הטובין המוצהר לבין הערך האמיתי של המטען. סגיס: "על סוכני המכס ורשות המסים למצוא פתרונות"
חברת נמל אשדוד מדווחת על פגיעה בהיקף של כ-30 מיליון שקל בהכנסות החברה בשנת 2007. הפגיעה נובעת מפערים משמעותיים שנמצאו בעקבות בדיקה של החברה, בין נתוני ערך הטובין המוצהר במכס לבין נתוני הערך האמיתיים של המטען העובר באמצעות נמל אשדוד.
תקנה 235 (א) לתקנות הנמלים, התשל"א-1971 קובעת את ערך המטען לשם חישוב וגביית אגרת הרציף על ידי חברת הנמל כדלקמן: "לצורך חישוב אגרת רציף המשתלמת לפי ערך (אד ולורם) יהיה ערך הטובין כפי שנקבע על ידי רשות המכס בהתאם להוראות פקודת המכס".
לפיכך, טוענת חברת הנמל, על הנתונים המצויים במערכת סחר החוץ של המכס להיות זהים לנתונים המצויים בידי חברת הנמל. מחובתו של המכס להעביר דיווחים מיידיים בעקבות כל שינוי בקביעת ערך, בכדי שיוכל לגבות את ההפרשים המגיעים לחברת הנמל קרוב ככל האפשר למועד הגילוי.
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "מאחר ומחצית מהכנסות חברת נמל אשדוד נגזרות מערך המטען (ערך CIF) השגוי, המוצהר על ידי סוכן המכס, נגרמים לחברת הנמל הפסדים מיותרים. על סוכני המכס לבדוק את ערך הטובין עליו מצהירים היבואנים טרם הגשתו לרשות המסים. במקביל, על רשות המסים להרחיב את היקף הבדיקות המבוצעות הנערכות כיום לגבי פחות מ-10% מכלל משלוחי היבוא. על סוכני המכס ורשות המסים למצוא פתרונות ולערוך בדיקה נאותה על מנת לאמת את נתוני ערך המטען המוצהר, המועבר באמצעות נמל אשדוד, כדי למנוע הפסדים נוספים לחברה".