סגן נשיא BIMCO נושא דברים בכנס של הארגון בדנמרק

בכנס האחרון בנושא Quality Shipping Conference שערכה BIMCO, אמר סגן נשיא הארגון כי לפי הציפיות של BIMCO, ההערכה הקודמת של מחסור בקצינים ים שעמדה על 16,000 תגדל כנראה ל- 46,000, והמחסור יגיע לכלל 12% מכלל כח העבודה, תוך עשר השנים הקרובות, אלא אם כן ימצא פת


00:00 ,23.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
 
בכנס האחרון בנושא Quality Shipping Conference  שערכה BIMCO, אמר סגן נשיא הארגון כי לפי הציפיות של BIMCO, ההערכה הקודמת של מחסור בקצינים ים שעמדה על 16,000 תגדל כנראה ל- 46,000, והמחסור יגיע לכלל 12% מכלל כח העבודה, תוך עשר השנים הקרובות, אלא אם כן ימצא פתרון ממוקד שייתן פתרון לגיוס כח האדם והן להכשרתו, ובהנחה שהגיוס של כח האדם יישאר ברמה יציבה. במיוחד, BIMCO מאמינה שאחוז ההכשרה של כח האדם צריך לעלות משמעותית עד לרמה מומלצת של 1 לכל 7 קציני ים , או לרמה של 1.5 לכל אניה.
 
בנוסף, התייחס מר Bjarne Tvilde סגן נשיא BIMCO למחקר שנערך על ידי ה- International Shipping Federation (ISF) שנערך בשנת 1990 וטען כי אמנם בעבר היתה מגמה של הקטנת צוות האניה, ואילו בימים אלו כנראה שמגיעים לסופה של המגמה הזו. הוא הוסיף וציין עוד בי בעוד החלפת צוות העובדים הישן באניה יוביל לחסכון בכח העבודה ויחסוך בעלויות הרי שבכל זאת צוות לאניה בת חמש או עשר שנים יהיה באותו סדר גודל כמו באניות חדשות של היום.
 
לדבריו, בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים בלאומים ובמשטרים, עובדה המשפיעה על אופן הגיוס של כח האדם. חברות ומדינות עשו מעבר מהעסקת עובדים מארצות החברות ב- OECD לגיוס צוותים מהפיליפינים והודו שלדעת מר Bjarne Tvilde מהווה דבר מהפכני.
 
הכנס, שנערך בקופנהגן, דנמרק בין ה- 10-11 ליולי 2002, ואורגן על ידי רשות הנמלים הדנית, עסק בעיקר בבעיה כיצד ליצור ולהבטיח תרבות ניהולית שמבטיחה בטיחות תחת הקודים והסטנדרטים של  ISMוהבטחת הכשרה של העובדים והמנהלים והחדרת טכנולוגיות חדשות.
 
מר Bjarne Tvilde הציע שלושה עקרונות שעליהם יש לבסס את התרבות הניהולית העתידית המבוססת על בטיחות. הראשון היא ליצור סביבת עבודה אטרקטיבית ובטיחותית אשר תמשוך אליה צוות מיומן ומוכשר ובעלת אורינטציה בטיחותית הן לעובדים והן לסביבה.העקרון השני מדבר על שיפור תפעולי של האניה  והשלישי מבוסס על פוטנציאל של רווח מכך שניהול האניה יצא נשכר מכך שלא יהיו לו הוצאות על ביטוח תאונות ופציעות. הוא גם מציע לפתח תכנית ניהולית מעבר למה שהחוק דורש ושתבטיח תקשורת טובה בין הנוגעים בנושא, תערב את הצוות באופן מעשי, תייסד מערכת של לימוד שתסיק מסקנות ממצבים שונים ותגשר בין הצוותים בחוף ועל הסיפון.