סין החלה בנקיטת צעדים להידוק האכיפה על הקונפרנסים הימיים הפועלים מתחומה

על חברות הספנות יהיה להגיש מעתה מסמכים בסינית 15 יום לפני חתימת חוזה עם לקוח סיני. בכוונת משרד התחבורה הסיני להפעיל מנגנון לייעול הליך המו"מ בין חברות הספנות והמשתמשים


00:00 ,25.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

על חברות הספנות יהיה להגיש מעתה מסמכים בסינית 15 יום לפני חתימת חוזה עם לקוח סיני. בכוונת משרד התחבורה הסיני להפעיל מנגנון לייעול הליך המו"מ בין חברות הספנות והמשתמשים

ממשלת סין פועלת בתקופה האחרונה להדק את אכיפת התקנות אשר בכפוף אליהן פועלות חברות הספנות המאוגדות בקונפרנסים ימיים (shipping conferences  ו/או freight discussion groups) הפוקדות את נמלי סין.

תחת תקנות בנושא משנת 2003 העוסקות בנושא ההובלה הימית כל שינוי בתעריף ההובלה, החלת היטלים או סוגיות תעריפיות דומות חייב להיעשות תוך משא ומתן עם איגודי המשתמשים או ישירות מול המשתמשים.
 
לצורך כך מבקשת כיום ממשלת סין לדאוג להפעלת מערך יעיל לניהול משא ומתן מול חברות הספנות. דובר מטעם משרד התחבורה הסיני ציין כי בכוונת המשרד להפעיל "מנגנון ייעוץ בשיתוף המשתמשים או איגודי המשתמשים על מנת לייעל את הליך המשא ומתן והייעוץ בנושא".
 
קונפרנסים ימיים או התארגנויות ספנותיות דומות קיבלו לאחרונה בקשות ממשרד התחבורה הסיני לקבוע נציג מטעמן לקבוצות הדיון עם איגודי המשתמשים. החברות נצטוו להעביר את שם הנציג ופרטיו לגורמים אשר מונו לצורך כך על ידי משרד התחבורה הסיני עד ל-15 לחודש אפריל.

כמו כן, במסגרת התקנות תידרשנה חברות הספנות הפוקדות את נמלי סין והפועלות במסגרת הסדרים כובלים להגיש למשרד התחבורה הסיני מסמכים מתורגמים לסינית הקשורים להסכמים שנעשו בנושאי הובלה ימית  ישירות או באמצעות נציג הקונפרנס, וזאת תוך 15 מיום מחתימת החוזה עם לקוח סיני. במידה וחברות הספנות מבקשות לשנות הסכמים קיימים, בתעריפי ההובלה או בהיטלים, יהיה עליהן להעניק למשרד התחבורה הסברים מפורטים לשינוי הדרוש לפחות 15 יום לפני מועד כניסתו לתוקף של השינוי המבוקש.

כמו כן, יהיה על חברות הספנות להגיש מידע מלא ומפורט אודות המו"מ אשר נוהל עם המשתמשים הסיניים. במידה והנתונים לא יוגשו במלואם יהיה רשאי משרד התחבורה הסיני לסרב לבקשה.