חברת הספנות משוויץ פתחה בחודש מאי במסע הרכישות האגרסיבי ביותר שלה לשנת 2025, עם רכישת למעלה מ-10 אניות מסוג פאנמקס ופוסט-פאנמקס – כך עולה מרישומי עסקאות ודיווחי ברוקרים.
מסע הרכישות – שתואר כפעיל ביותר עד כה השנה – כולל תמהיל של אניות שהיו בחכירה ל-MSC וכעת עוברות לבעלותה, לצד רכישות יד שנייה ממוקדות, על רקע היחלשות שוק החכירה.
אחת העסקאות הבולטות כוללת את רכישת האנייה Navios Tempo, אניית מכולות מסוג פאנמקס בקיבולת של 4,249 TEU, שנבנתה בשנת 2010 במספנות New Yangzijiang. על פי MB Shipbrokers, חברת הספנות MSC הגישה הצעת רכישה בסך 38.5 מיליון דולר עבור האנייה, שנמכרה על ידי Navios Maritime Partners.
נתוני VesselsValue מצביעים גם על כך ש-MSC מימשה אופציות רכישה לשבע אניות פאנמקס, כל אחת בקיבולת של כ-4,100 TEU ונבנתה בשנת 2002 במספנות Samsung Heavy Industries. האניות – MSC Katya R, MSC Vidisha R, MSC Julia R, MSC Anisha R, MSC Arushi R, MSC Zlata R ו-MSC Vaishnavi R – היו בבעלות SFL Corporation שבשליטת ג’ון פרדריקסן, שותף ותיק של MSC.
במקטע הפוסט-פאנמקס, רכשה MSC את האניות MSC Aquarius ו-Athens Glory, שתיהן בקיבולת של 6,492 TEU ונבנו בשנת 2003 במספנות IHI ביפן. שתי האניות נרכשו מחברת Cyprus Sea Lines תמורת 44 מיליון דולר כל אחת, והן מצוידות בסקראברים.
רכישה נוספת ראויה לציון היא של האנייה Dimitris Y, אניית פוסט-פאנמקס בקיבולת של 5,936 TEU שנבנתה בשנת 2000 במספנות Kvaerner Warnow Werft שבגרמניה. האנייה נרכשה מ-Global Ship Lease תמורת 36 מיליון דולר, והיא הוותיקה ביותר בגל הרכישות הנוכחי.
אנליסטים בענף מציינים כי רבות מהאניות הללו כבר היו בחכירה ל-MSC, מה שתואם את אסטרטגיית החברה להבטחת שליטה תפעולית בנכסים מוכרים.