נגיף הקורונה: מכולות ריקות נערמות בנמל שנחאי

חברת הסטארטאפ הגרמנית xChange מדווחת כי מדד זמינות המכולות מציג ערכים גבוהים יחסית עבור מכולות 40 רגל HC, מכולות 40 רגל יבשות, ומכולות 20 רגל יבשות


11:22 ,30.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מכולות ריקות נערמות בשנחאי, הנמל הגדול בעולם. כך עולה מנתוני xChange, סטארט-אפ גרמני המתמקד במעקב אחר מיקומם מחדש של מכולות.

 

״מדד זמינות המכולות מציג ערכים גבוהים יחסית עבור מכולות 40 רגל HC, מכולות 40 רגל יבשות, ומכולות 20 רגל יבשות״, ציינה חברת הסטארט-אפ בהודעה בתגובה להשפעה של נגיף קורונה על זמינות המכולות.

 

החברה הסבירה כי כל מספר מעל 0.5 מציין עודף בציוד ועל פי הנתונים זמינות מכולת 40 רגל היי קיוב הינה 0.58, זמינות מכולת 40 רגל רגילה הינה 0.56 ואילו זמינות מכולת 20 רגל רגילה הינו 0.62.

 

״עבור חברות הספנות אירוע של מגיפה שמקורו בסין גורם לירידה בשיעורי הניצולת על האנייה ומביא לעלויות גבוהות יותר בנתיבי הסחר״.

 

התפרצות נגיף הקורונה, שהחלה מהעיר ווהאן במחוז הובאיי התפשטה לכמה מערי הנמל הגדולות בסין כמו שנחאי, גואנגזו, שנזן וטיאנג׳ין. התפרצות הנגיף חופפת את חג ראש השנה הסיני שמתקיים בשבוע האחרון של ינואר כאשר במהלכו צפויות תנועות אוכלוסייה גדולות ברחבי סין בשל ביקורים משפחתיים לרגל החג.