תאגיד הספנות היפני ONE ייוצג בישראל ע״י מנו ספנות ולוסי בורכרד

לשם הייצוג המשותף תוקם חברת ספנות משותפת למנו ספנות וללוסי בורכרד שתיקרא Crown Shipping. תאגיד הספנות היפני ONE מורכב מחברות NYK, MOL ו-K Line ויחל לפעול באפריל 2018 בתחום הובלת מכולות בלבד. אלאלוף: ממשיכים להיות הסוכנות הבלעדית של NYK בתחום הרכבים


11:43 ,18.12.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הישג מרשים למנו ספנות וחברת לוסי בורכרד ספנות בתחום הובלת המכולות אשר נבחרו יחד לייצג את ONE, תאגיד הספנות הבינלאומי החדש, המורכב משלוש חברות ספנות יפניות בהן K Line, MOL וחברת NYK. נדגיש כי התאגיד החדש מאחד את פעילות שלוש חברות הספנות בתחום המכולות בלבד.  

 

עם הקמתו של תאגיד הספנות החדש ONE וזכייתן המשותפת של מנו ספנות ולוסי בורכרד ספנות בייצוגו בארץ, תוקם בארץ חברת ספנות משותפת (בשותפות שווה 50% לכל אחת מהחברות – מנו ובורכרד) שתיקרא Crown Shipping.

 

במהלך שני העשורים האחרונים מייצגת מנו ספנות בישראל ובעליה משה מנו את תאגיד K Line מקבוצת קוואסקי יפן. מנו ספנות פעילה בתחומי ספנות שונים כולל בעלת ומפעילת אוניות מטען ונוסעים. כמו כן בבעלות הקבוצה בתי מלון וחברות נדל"ן.

 

חברת לוסי בורכרד ספנות בע"מ הינה חברת ספנות בבעלות משפחת בורכרד, הממוקמת בלונדון והיא פעילה בישראל בתחומי הספנות עוד מהמאה שעברה. עד לזכייתה יחד עם מנו ספנות בייצוג תאגיד ONE לוסי בורכרד היא הנציגה של תאגיד MOL.

 

ההחלטה על הקמת התאגיד המשותף התקבלה באוקטובר 2016. תאגיד ONE צפוי להיות השישי בגודלו בעולם בתחום הובלת המכולות. לחברה יהיו כ-350 אניות מכולה מהגדולות והחדישות ביותר בעולם ו-1.44 מיליון מכולות אשר ינועו לכל נקודה על פני הגלובוס. מטה החברה מוקם בימים אלה בסינגפור כאשר הנציגות הישראלית Crown Shipping כאמור בשותפות שווה בין מנו ספנות ולוסי בורכרד ספנות.

 

התאגיד החדש OCEAN NETWORK EXPRESS (ONE) מחבר את 3 ענקיות הספנות מיפן בצי ובקווי המכולות שלהם מסביב לגלובוס ואינו כולל פעילויות נוספות של כל אחת מהן בתחומים נוספים דוגמת אניות צובר והובלת מכוניות. בתחומים אלו ואחרים ימשיכו לפעול התאגידים בנפרד.

 

משה מנו, מייסד ובעלי מנו ספנות: "מדובר בהישג משמעותי וחשוב לקהל היצואנים, היבואנים ולתעשייה הישראלית כולה ולמנו ספנות ובורכרד בפרט. האיחוד של שלוש חברות הענק K LINE – NYK  MOL  -  בתחום קווי אניות המכולה הוא משמעותי ביותר בעולם ההובלה הימית. לכל אחת מהחברות הללו היסטוריה עשירה ומפוארת, מאות אניות, מאות אלפי מכולות, טרמינלים, עשרות אלפי עובדים, משרדים וסוכנויות שפרוסים מסביב לעולם. לאחר שנים ארוכות במהלכן החברות הללו התחרו זו בזו, הן החליטו לשלב כוחות וליצור יחד חברה גדולה שתוכל להתמודד בעידן החדש של התחבורה הימית והובלת המכולות.  צעד משמעותי בקנה מידה עולמי. אנו מודים לראשי ONE על הבחירה בנו לייצג אותה בישראל יחד עם חברת בורכרד. אני מאמין כי נצליח יחד באתגרים הרבים העומדים בפני תעשייה ייחודית זו״.

 

גל תורן, מנכ"ל לוסי בורכרד ספנות בישראל: ״איחוד שלושת חברות הענק היפניות בתחום הובלת המכולות יצר ישות משמעותית ביותר בענף הובלת המכולות עם יכולות גלובליות רציניות ביותר. זהו עידן חדש הן למובילים אלה והן לסוכנות שתייצג אותם בישראל. הן לחברת לוסי בורכרד ספנות והן לחברת מנו ספנות היסטוריה ורקורד מוכח של עשייה, מקצוענות ויכולות בקהילת הספנות של ישראל. אנו שמחים ומודים להנהלת ONE  על הבחירה והאמון בנו, ואנו בטוחים כי העתיד יאיר פנים הן למוביל הימי והן לסוכנות בישראל״.

כאמור, היישות הימית החדשה ביפן, תאגיד ONE, הינה מיזוג של שלוש חברות הספנות הגדולות ביפן: NYK, MOL וחברת K Line - שלושתן חברות ב-THE Alliance. את תפקיד היו"ר ימלא משהירו טנאבה, מי ששימש עד כה כסגן נשיא חברת MOL. ג'רמי ניקסון, מי ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל חברת NYK, מונה לתפקיד מנכ״ל ONE.  

 

חברת NYK שהיא חברת הספנות הגדולה ביותר מבין שלוש החברות הממוזגות, היא בעלת נתח המניות הגדול ביותר בתאגיד ONE עם נתח של 38% כאשר חברת K Line וחברת MOL הן בעלות נתח של 31% מהמניות כל אחת.

 

אלאלוף: ממשיכים להיות הסוכנות הבלעדית של NYK בתחום הרכבים

 

חברת אלאלוף ביקשה להבהיר כי היא ממשיכה להיות הסוכנת הבלעדית של חברת NYK בישראל בתחום הרכבים ובכל פעילות אחרת שתידרש.