ראשי לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון פנו לשרי האוצר, התחבורה והתמ"ת וקראו להם לשקול מחדש את החלטת הרשפ"ת לחייב קבלנות משנה מקומית במכרזי רכש העגורנים של נמל חיפה
כזכור, הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת) החליטה לאחרונה לחייב קבלנות משנה מקומית במכרזי רכש העגורנים שפרסמה חברת נמל חיפה. החלטה זו מעוררת חשש רב כי כתוצאה ממנה מועד אספקת העגורנים יידחה ובעקבותיו תידחה הפעלת רציף הכרמל בנמל חיפה.
נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, עודד פלר, ויו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית וסגן נשיא הלשכה, גד שפר, פנו לשרי האוצר, התחבורה והתמ"ת, וקראו להם לשקול מחדש את ההחלטה, שמשמעותה היא התארכות זמן ההמתנה של אוניות בנמל, כאשר כבר היום נמל חיפה מנצל עד תום את אמצעי הייצור שלו.
פלר אמר כי עבור חברי הלשכה, אנשי התעשייה והמסחר, שפעילותם תלויה ביבוא וביצוא, הנזק שייגרם מעיכוב בהפעלת רציף הכרמל, גדול לאין שיעור מתועלת שתקום למפעל זה או אחר, שלושה או ארבעה לכל היותר. לעומת זאת, חיוב רכש גומלין במכרזי העגורנים, חיוב שחברת נמל חיפה יזמה בעצמה במכרזים אלה, יביא לתעשייה הישראלית תועלת רבה יותר.
שפר ציין כי משמעותה המעשית של החלטת הרשפ"ת היא עיכובים רבים נוספים בנמל חיפה ונזקים כבדים לסחר החוץ הישראלי.