יו"ר ועדת תובלה בהתאחדות התעשיינים טוען כי חוסר תפקוד הנמלים גרם להיטלי צפיפות ברמות שלא היו מעולם - גידול של 400%. קורא לשר התחבורה להתערב אישית ולפתור את הבעיה בנמלים
חוסר תפקוד הנמלים הביא להיטלי צפיפות ברמות שלא היו מעולם - מדובר בגידול של 400%. כתוצאה מכך ישלמו המשתמשים תוספת של 15 מליון דולר לחודש, החל מהחודש הבא. כך טוען צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, ומנכ"ל גמא אלומיניום.
פלדה ציין, כי באשדוד עוגנות כיום 18 אוניות מחוץ לנמל ובחיפה עוגנות 22 אוניות מחוץ לנמל, אוניות אלו ממתינות בין 4 ל-8 ימים.
פלדה קורא לשר התחבורה, שאול מופז להתערב אישית ולפתור את הבעיות בנמלים.
לטענת צבי פלדה חברת צים הודיעה לאחרונה למשתמשים על העלאת היטלי הצפיפות בקווים צפון ומרכז אמריקה, מ-27 דולר (למכולה של 20 רגל) ל-105 דולרים (עלייה של כ- 300%) ומ-54 דולר (למכולה של 40 רגל) ל-210 דולר (עלייה של 400%).
כן הועלו התעריפים של קווי המזרח הרחוק, מ-27 דולר (למכולה של 20 רגל) ל-130 דולר, ומ-54 דולר (למכולה של 40 רגל) ל-260 דולר.
לדברי פלדה, בשל התייקרויות אלו יאלצו המשתמשים לשלם תוספת של כ-15 מיליוני דולרים בחודש, זאת על צפיפות אשר לא נגרמה באשמתם, אלא בשל חוסר התפקוד של הנמלים.
הוא הביע פליאה על כי רשות החברות הממשלתיות ומשרד התחבורה לא פעלו עד כה לפיצוי המשתמשים על הנזקים אשר נגרמו להם בחודשיים האחרונים והמוערכים בכ-10 מליון דולר.
פלדה קורא לרשות החברות הממשלתיות לדאוג למתן פיצוי מיידי למשתמשים בתובלה הימית על הנזקים שנגרמו ויגרמו בעתיד הקרוב.
מהנהלת נמל חיפה נמסר בתגובה: נמל חיפה עובד במלוא היכולת שלו ואם קיימות טענות כלשהן ראוי להפנות אותם למשרד התחבורה והממשלות השונות אשר במשך 10 שנים לפחות לא דאגו לפיתוח נמל חיפה.