צוק: "המשתמשים רוצים פתרון למחר"

נשיא לשכת הספנות מגבה את דברי נשיא התאחדות התעשיינים בנושא ועדת ההיגוי של משרד התחבורה ואומר "הוועדה התמנתה בעיקר כדי לטפל בחסמים בטווח הקצר, אך התרחבה לדברים שאינם קשורים בפתרונות עכשוויים"


00:00 ,17.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות מגבה את דברי נשיא התאחדות התעשיינים בנושא ועדת ההיגוי של משרד התחבורה ואומר "הוועדה התמנתה בעיקר כדי לטפל בחסמים בטווח הקצר, אך התרחבה לדברים שאינם קשורים בפתרונות עכשוויים"
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, אמר בתגובה למכתבו של ברוש למופז כי "ברוש צודק במאה אחוז. הוא אומר דברים נכונים. ועדת סיטרמן התמנתה בעיקר כדי לטפל בחסמים בטווח הקצר, אך התרחבה לדברים שאינם קשורים בפתרונות עכשוויים. הוועדה אומנם דנה בנושאים חשובים אבל אנחנו הדגשנו בפני סיטרמן כי המשתמשים בהובלה ימית זקוקים לפתרון למחר, וזה לא מה שקורה.
 
"אנחנו חוששים שמה שהיה בחורף שעבר יחזור על עצמו בחורף הקרוב. הנמלים לא עמדו בעומס, בנמל אשדוד לא עמדו בעומס. בין היתר, חלק מהחסמים הם הסכמי העבודה שקיימים כיום, ואולי צריך לפתוח אותם מחדש כדי שהדברים לא יחזרו על עצמם בחורף הקרוב".
 
כזכור, שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, שלח לאחרונה מכתב לשר התחבורה מופז אשר עסק בפועלה של ועדת ההיגוי לתפעול נמלי ישראל, בו טען כי הוועדה טרם עסקה בפתרונות של הטווח הקצר, אלא דנה עד כה באיתור ובהצפת הבעיות והמחדלים במערכי התפקוד, "אשר בחורף האחרון גרמו למשתמשים נזק ישיר של כ-20 מיליון דולר".
 
ברוש טען במכתבו למופז כי מאחר ובחודשים יולי - אוגוסט ומחצית ספטמבר ישנה האטה בפעילות היצוא והיבוא "נוצר מצג שווא כאילו נפתרו בעיות התפעול".
 
ברוש ציין במכתבו כי יש להיכנס למשא ומתן עם העובדים בשני הנמלים – חיפה ואשדוד - בנוגע להסכמי העבודה. ברוש ציין כי "מהלך כזה כולל כמובן פתיחת הסכמי העבודה אך יכול להוביל לפתרון חלק משמעותי מן הבעיות באופן מיידי".
 
נשיא התאחדות התעשיינים הזהיר במכתבו לשר התחבורה כי "הימנעות מנקיטת צעדים מידיים יוביל לפגיעה חמורה ביצוא, בסחר הישראלי ובהתפתחות המשק, תוך גרימת נזקים כספיים ואובדן שווקים בחו"ל".