שר התחבורה, ח"כ ד"ר אפרים סנה וסגניתו, ח"כ סופה לנדבר, ציינו בדברי ברכתם כי מדובר ב"אירוע היסטורי" שבו חברה ישראלית "מנו ספנות" זכתה במכרז הבינלאומי להובלת פחם. השר סנה הביע את תקוותו כי בעתיד יהיו אוניות נוספות של "מנו ספנות " שיובילו מטענים חשובים וחיוניים למדינת ישראל. בדבריו, הזכיר השר סנה את מרדכי מנו ז"ל, אביו של משה מנו, שעל שמו נקראת האוניה החדשה ושהיה מחלוצי הספנות העברית.
חברת "מנו ספנות בע"מ", שבבעלות משה מנו, זכתה במכרז הבינלאומי של חברת הפחם, בהתאם להחלטת ממשלת ישראל מ- 26 בינואר 1999 שהחליטה לתת את הובלת הפחם לחברות ישראליות, בין השאר כדי למנוע מצבים שבעיתות חירום, תופסק אספקת הפחם, עקב סירובם של חברות זרות להגיע לנמלי הארץ.
האוניה הענקית, במעמס של כ- 200,000 טון, אורכה 300 מטר ורוחבה 47.5 מטר מותאמת להובלת פחם ועופרות ברזל והיא מסוגלת לעגון רק בנמלים שהוכשרו בחדרה ובאשקלון. האוניה נרכשה מחברה יפנית. צוות האוניה כולל 23 קצינים וימאים, ביניהם רב החובל דוד כהן ואנשי צוות ישראלים. שוויה מוערך בכ- 80 מיליון שקל.
האוניה "קאפ מור" נקראה על שם מרדכי מנו ז"ל, אביו של משה מנו, שהיה מחלוצי הספנות העברית, בן למשפחת ספנים מסלוניקי, ייסד וניהל חברות ספנות וכלכלה בישראל משנת 1945 עוד לפני קום המדינה. משה מנו, בנו הצעיר של מרדכי ז"ל, גדל לתוך עולם הספנות והגשים את חזונו של אביו וליסד חברת ספנות חדשה היא חברת "מנו ספנות בע"מ".
השם "מנו ספנות" הפך בשנים האחרונות ל"מותג" מוכר בתחום הובלת מכולות, מטענים ומכוניות וכן בתחום התיירות הימית. חברת "מנו ספנות בע"מ" מעניקה שירות הובלת מכולות, מכוניות ומטענים אחרים לכל יעד ברחבי העולם. כולל ארה"ב, סין, יפן, המזרח הרחוק, אוסטרליה, צפון אירופה, הים התיכון, רוסיה ועוד. בתחום הנוסעים מפעילה החברה שלוש אוניות פאר להפלגות קרוזים.