קרקעות לפיתוח נמל חיפה לא יועברו להקמת פארק הקישון

כך החליטה ועדת השרים לאיכות הסביבה במהלכה הוסכם כי השימוש בקרקעות לצורך הקמת פארק במורד הקישון ייעשה רק בהסכמת חנ"י. גד שפר: "כל החלטה אחרת היתה מחסלת את סיכויי הפיתוח של נמל חיפה"


00:00 ,12.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

כך החליטה ועדת השרים לאיכות הסביבה במהלכה הוסכם כי השימוש בקרקעות לצורך הקמת פארק במורד הקישון ייעשה רק בהסכמת חנ"י. גד שפר: "כל החלטה אחרת היתה מחסלת את סיכויי הפיתוח של נמל חיפה"
 
"השימוש בקרקעות של חנ"י (חברת נמלי ישראל) לצורך הקמת פארק במורד הקישון ייעשה, אם בכלל, רק בתיאום עם חנ"י ובהסכמתה". כך הבטיח מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור במכתב ששלח ליו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר. דינור הוסיף כי הדברים נמסרו במהלך ישיבת ועדת השרים לאיכות הסביבה.
 
כזכור, בישיבה קודמת של אותה ועדת שרים הוחלט על העברת 600 דונם של חברת נמלי ישראל לצורך הקמת פארק הקישון. הדברים עוררו מחאה חריפה בקרב המשתמשים בהובלה הימית ובנמלים, שכן מדובר בשטחים שהם עתודת הפיתוח של נמל חיפה. שפר כתב לראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי מדובר בגזילת עתודת שטחי הפיתוח של נמל חיפה, נמל הסובל ממחסור קריטי בשטחי עורף ומצוקת שטחי האחסון שלו פוגעת כבר עתה ביכולת התפקוד ומתן השירות וגורמת לנזקים כבדים.
 
"החלטה זו משמעותה לנוון את נמל חיפה לנמל שולי" כתב שפר, "לשלול ממנו את אפשרויות הפיתוח כשער ראשי לסחורות לכל מדינות המזרח התיכון, לשלול את אפשרויות פיתוח הקשרים העסקיים עם מדינות אלה ולגרום לטווח ארוך לנזק בלתי הפיך למשק הישראלי".
 
עתה, בעקבות פעולות המחאה, הוחלט כי הקרקעות יועברו רק בהסכמת חנ"י, היכולה להביא בחשבון את תוכניות הפיתוח של נמל חיפה ואת צרכיו העכשוויים והעתידיים.
 
שפר הוסיף כי למרות שביעות הרצון מההתחשבות בצורכי הנמל, יש להאיץ את ההליכים שקבעה ועדת השרים לצורך פיתוח עתידי של האזור, ביניהם המגעים בין חנ"י למשרד לאיכות הסביבה לגבי הרשות להשתמש בשטחים של חנ"י לטובת הקמת הפארק: "אי ודאות היא מרשם למותן של תוכניות, הן של פיתוח נמל חיפה והן של שיקום הקישון. הצדדים חייבים לקיים דיון דחוף ולהגיע למסקנות ולסיכומים בהקדם, שכן בינתיים אנחנו מחמיצים זמן יקר לפתרון בעיות התשתית בנמלים".