נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון טוען במכתב לשרי האוצר, התחבורה והפנים כי אם התוכנית תתקבל בלא ראייה רחבה הדבר עלול לפגוע פגיעה אנושה בסחר החוץ
גד שפר, נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, פנה במכתב לשרי האוצר, התחבורה והפנים וכן אל מנכ"לי משרדם בבקשה לדחות את הדיון הקרוב באישור תוכנית המתאר הארצית לדרום מפרץ חיפה הידועה בשם "תמ"א 30", וזאת על מנת לאפשר עיון נוסף בתוכנית.
שפר טוען כי לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון התריעה מספר פעמים בעבר כי תכנית זו, העוסקת בהגדרת השימושים הלאומיים והמטרופוליטניים במפרץ חיפה ועמה תכנית המתאר תמ"א 13 שינוי 3, אם תתקבלנה בלא ראייה רחבה והכנה הולמת – עלולות לפגוע פגיעה אנושה בסחר החוץ הישראלי.
לדברי נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון נמל חיפה סובל ממחסור פטאלי בשטחי עורף ומצוקת שטחי האחסון שלו פוגעת כבר עתה ביכולת התפקוד ומתן השירות שלו, וגורמת לנו, בעלי העסקים, היבואנים והיצואנים, לנזקים כבדים. התכנון הנמהר של תמ"א 30, הקובע שימושים עירוניים (חשובים לכשעצמם) בשטחי הנמל הקיים, בלא להבטיח בעוד מועד שטחים חלופיים שיבטיחו את תפקודו התקין, יגרום ישירות לנזקים שהמשק הישראלי לא יוכל לעמוד בהם.
שפר, המשמש גם כיו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, הזכיר במכתבו את "התקופות הבלתי נסבלות שבהן המתינו אוניות ימים ושבועות לפריקה וטעינה בנמל, בשל חוסר בתשתיות". לדבריו, העלויות הגבוהות, שהגיעו למיליארדי דולרים, הוטלו על היבואנים והיצואנים – ובסופו של דבר הושתו על כיסו של כל בית אב בישראל.
שפר מציין עוד במכתבו כי "לא זו בלבד שאיננו נערכים בעוד מועד לתקופה שלאחר המשבר הכלכלי כדי למנוע תופעות כאלה, אנו מזמינים מראש קשיים בתפקוד הנמל וביכולתו לקלוט אוניות ומטענים, על ידי צמצום הרסני של השטחים העומדים לרשותו".
שפר מציין עוד כי משיחותיו עם פרנסי העיר חיפה המעונינים לפתח את חזית הים של חיפה, ברור לו כי גם הם מודעים לצרכים ולמגבלות, ובהם לא רק צורכי הפיתוח של נמל חיפה אלא גם ההסכמים שנחתמו עם העובדים ב-2005 והחכרת השטח על ידי המדינה לשימוש נמלי ל-49 שנים. כל אלה הופכים את פיתוח חזית הים ללא רלוונטי למימוש מיידי, ובפועל – מאפשרים לוח זמנים הולם לעיון ולדיון בתוכנית – בטרם ייגרם נזק בלתי הפיך.
שפר: לדחות הדיון בתמ"א 30
נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון טוען במכתב לשרי האוצר, התחבורה והפנים כי אם התוכנית תתקבל בלא ראייה רחבה הדבר עלול לפגוע פגיעה אנושה בסחר החוץ
00:00 ,11.10.2009
עשוי לעניין אותך
01.10.2009
UTi ישראל סייעה בהבאת רכב גולף מיוחד לישראל
01.10.2009
"ישראל בשורה הראשונה של רשויות המכס"
01.10.2009
הממשלה אישרה את מינויו של דורון כהן לתפקיד מנהל רשות החברות הממשלתיות
30.09.2009
TNT מובילה את מדד היציבות של הדאו ג'ונס שנה שלישית ברציפות
30.09.2009
נמל אשדוד בשת"פ חינוכי למען ילדי הגיל הרך
30.09.2009
המובילים היבשתיים על תמ"א 30: אין ספק שתפוקת נמל חיפה תיפגע