תשעה עובדים נוספים פרשו מנמל חיפה בעקבות חשש לפגיעה בפנסיה
חלק מהפורשים - בעלי משכורות גבוהות * בשבוע שעבר פרשו מאותה סיבה 15 מנהלי עבודה תשעה עובדים נוספים פרשו בימים האחרונים מעבודתם בנמל חיפה, ביניהם מספר עובדים שמקבלים שכר גבוה, ואחד מהם בכיר. כך נודע ל"גלובס"
00:00 ,05.11.2003
חלק מהפורשים - בעלי משכורות גבוהות * בשבוע שעבר פרשו מאותה סיבה 15 מנהלי עבודה תשעה עובדים נוספים פרשו בימים האחרונים מעבודתם בנמל חיפה, ביניהם מספר עובדים שמקבלים שכר גבוה, ואחד מהם בכיר. כך נודע ל"גלובס".
עובדים אלה מצטרפים ל-15 מנהלי העבודה הוותיקים שפרשו בשבוע שעבר. מנהלי העבודה כיכבו בדו"ח האחרון של הממונה על השכר במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, אחרי שדווח כי הם משתכרים בין 40 ל-60 אלף שקל ברוטו בחודש.
העובדים שפרשו בימים האחרונים אינם מגיעים לרמות שכר אלו, מלבד אחד מהם, שנחשב לבכיר. עם זאת, חלק מהם מקבלים שכר גבוה יחסית. גם הפורשים החדשים פרשו בגלל חשש לתנאי הפנסיה העתידית שלהם, בדומה לסיבה שהביאה לפרישת 15 מנהלי העבודה.
כל הפורשים חוששים, כי הפנסיה שלהם תיפגע וכן תנאים נוספים, בעקבות התוכנית החדשה של הממשלה. הם חוששים גם מהשינויים המבניים המתוכננים בנמלים.
מנהל נמל חיפה, מנדי זלצמן, אישר, כי תשעה עובדים נוספים פרשו. לדבריו, הפרישה המואצת של עובדי תפעול ותיקים מקשה להיענות לביקוש הגובר וההולך לשירותי הנמל.
לדברי זלצמן, חסרים כיום כ-100 עובדים, וצפויים להיקלט עובדים חדשים במסגרת דור ב' - תנאי עבודה פחותים מאלה של העובדים הוותיקים. מדובר בעובדים שיועסקו תמורת 14.5 שקל לשעה, כאשר הנמל מוסיף השלמת הכנסה ל-17.9 שקל לשעה.
אתמול (ג') דיווח זלצמן על גידול של 9% בפעילות הנמל בינואר-ספטמבר השנה, לעומת ירידה של 5% בתנועת המטענים בנמל אשדוד. כמו כן, דיווחה הנהלת הנמל על רווח של 90 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
לדברי זלצמן, הוא מעודד מהתחרות ההולכת וגוברת מיום ליום בין נמלי חיפה ואשדוד. לדבריו, "הנשכרים העיקריים הם בעיקר לקוחות הנמלים, וגם עובדי התפעול בנמלים, אשר שני שליש משכרם מורכב ממשמרות נוספות ומפרמיות בגין עבודה ישירה". לדבריו, ההחלטה האסטרטגית לפתוח את נמל חיפה לשירותי שיטעון יצרה ניצולת יעילה של גורמי הייצור והשפיעה על התוצאות הכספיות.
זלצמן מעריך, כי במהלך 2004 תגבר התחרות מול נמל היובל באשדוד לנו לנוכח פתיחתו של הנמל החדש. לדבריו, "אנחנו מתכוננים לתחרות לא בשאננות ולא בזחיחות הדעת, אלא בדריכות ובמקצועיות. הוא הוסיף, כי הוא מצפה "בקוצר רוח" לעצמאות הניהולית שתהיה להנהלות הנמלים בעקבות השינויים המבניים, אשר יכללו הקמת חברות ממשלתיות עצמאיות שינהלו את הנמלים.
עובדים אלה מצטרפים ל-15 מנהלי העבודה הוותיקים שפרשו בשבוע שעבר. מנהלי העבודה כיכבו בדו"ח האחרון של הממונה על השכר במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, אחרי שדווח כי הם משתכרים בין 40 ל-60 אלף שקל ברוטו בחודש.
העובדים שפרשו בימים האחרונים אינם מגיעים לרמות שכר אלו, מלבד אחד מהם, שנחשב לבכיר. עם זאת, חלק מהם מקבלים שכר גבוה יחסית. גם הפורשים החדשים פרשו בגלל חשש לתנאי הפנסיה העתידית שלהם, בדומה לסיבה שהביאה לפרישת 15 מנהלי העבודה.
כל הפורשים חוששים, כי הפנסיה שלהם תיפגע וכן תנאים נוספים, בעקבות התוכנית החדשה של הממשלה. הם חוששים גם מהשינויים המבניים המתוכננים בנמלים.
מנהל נמל חיפה, מנדי זלצמן, אישר, כי תשעה עובדים נוספים פרשו. לדבריו, הפרישה המואצת של עובדי תפעול ותיקים מקשה להיענות לביקוש הגובר וההולך לשירותי הנמל.
לדברי זלצמן, חסרים כיום כ-100 עובדים, וצפויים להיקלט עובדים חדשים במסגרת דור ב' - תנאי עבודה פחותים מאלה של העובדים הוותיקים. מדובר בעובדים שיועסקו תמורת 14.5 שקל לשעה, כאשר הנמל מוסיף השלמת הכנסה ל-17.9 שקל לשעה.
אתמול (ג') דיווח זלצמן על גידול של 9% בפעילות הנמל בינואר-ספטמבר השנה, לעומת ירידה של 5% בתנועת המטענים בנמל אשדוד. כמו כן, דיווחה הנהלת הנמל על רווח של 90 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
לדברי זלצמן, הוא מעודד מהתחרות ההולכת וגוברת מיום ליום בין נמלי חיפה ואשדוד. לדבריו, "הנשכרים העיקריים הם בעיקר לקוחות הנמלים, וגם עובדי התפעול בנמלים, אשר שני שליש משכרם מורכב ממשמרות נוספות ומפרמיות בגין עבודה ישירה". לדבריו, ההחלטה האסטרטגית לפתוח את נמל חיפה לשירותי שיטעון יצרה ניצולת יעילה של גורמי הייצור והשפיעה על התוצאות הכספיות.
זלצמן מעריך, כי במהלך 2004 תגבר התחרות מול נמל היובל באשדוד לנו לנוכח פתיחתו של הנמל החדש. לדבריו, "אנחנו מתכוננים לתחרות לא בשאננות ולא בזחיחות הדעת, אלא בדריכות ובמקצועיות. הוא הוסיף, כי הוא מצפה "בקוצר רוח" לעצמאות הניהולית שתהיה להנהלות הנמלים בעקבות השינויים המבניים, אשר יכללו הקמת חברות ממשלתיות עצמאיות שינהלו את הנמלים.
עשוי לעניין אותך
04.11.2003
90 מליון ש"ח עודף הכנסות בנמל חיפה בחודשים ינואר – ספטמבר 2003
04.11.2003
יותר מ- 95% מחברות התעופה הזרות הטסות לישראל התקינו במטוסיהן דלת ביטחון חסינת ירי
04.11.2003
TNT ישראל העלתה את היקף פעילותה ב- 18% במחצית 2003
03.11.2003
פריץ קומפניס ישראל משדרגת את מערך המחשוב בהשקעה של 1.5 מליון ש"ח
03.11.2003
יו"ר צים ייפגש היום עם ועד עובדי החברה לדון בנושא פיצול החברה ושמירת זכויותיהם
03.11.2003
נדחתה הבקשה לדיון נוסף בבג"ץ בנושא נוהל התור התפעולי