EMTA ואיגוד המשתמשים דנו בדרישות להיטל צפיפות ולייקור בדמי ההובלה

איגוד המשתמשים דחה את דרישת הקונפרנס לייקר את דמי ההובלה. יחד עם זאת, נציגי האיגוד לא דחו על הסף, נוכח המצב בנמלים, את הדרישה להיטל צפיפות. הצדדים ישובו ויפגשו בימים הקרובים


00:00 ,15.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגי איגוד המשתמשים ונציגי קונפרנס צפון מערב אירופה נפגשו הבוקר. איגוד המשתמשים דחה את דרישת הקונפרנס לייקר את דמי ההובלה. יחד עם זאת, נציגי האיגוד לא דחו על הסף, נוכח המצב בנמלים, את הדרישה להיטל צפיפות. הצדדים ישובו ויפגשו בימים הקרובים
 
נציגי קונפרנס צפון מערב אירופה (EMTA) נפגשו הבוקר עם הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית כשעל הפרק עומדים שני נושאים: דרישה להעלאת דמי ההובלה ביבוא מצפון מערב אירופה והחלת היטל צפיפות על נמלי חיפה ואשדוד.
 
בהקשר לנושא הצפיפות הרי שהנהלת הקונפרנס, המייצגת 12 מובילים ימיים מרכזיים בסחר מ/אל צפון מערב אירופה, שיגרה ערב חג הפסח מכתבים להנהלות חברות הנמל בחיפה ובאשדוד. בחיפה, ציין אז פיטר וובר, מנהל הקונפרנס, קיים מחסור חמור בשטחי אחסנה לאור העובדה שערוגות הנמל מלאות במכולות שטעון הממתינות לטעינה. ואילו אשדוד, לטענת הקונפרנס, סובל מתפוקות נמוכות בשל מחסור בכוח אדם ובציוד.
 
בפגישת הצדדים הבוקר בחיפה, טענו נציגי הקונפרנס שהסיבות לצפיפות בנמלים אינן רלוונטיות אלא התוצאה. נציגי איגוד המשתמשים בהובלה ימית לא שללו על הסף את הצורך לגבות היטל צפיפות על נמלי אשדוד וחיפה. על פניו הם אף קיבלו את הטיעון שקיימת צפיפות בנמלים, אך הם ביקשו לקבל נתונים נוספים מהקונפרנס, שיגיעו ככל הנראה עד סוף השבוע, על מנת שיגיעו, אם בכלל, להסכמה.
 
כאמור, בפגישה הבוקר נדונה גם דרישת הקונפרנס להעלות את דמי ההובלה ביבוא לישראל מנמלי צפון מערב אירופה. במכתב שהוציא מנהל הקונפרנס בחודש שעבר הוא ציין שההעלאה האחרונה ביבוא לישראל היתה לפני שנה ומאז תעריפי ההובלה לא הצליחו "להדביק" את הפער מול עלויות התפעול. דרישה זו נדחתה על הסף על ידי נציגי איגוד המשתמשים.
 
נציגי האיגוד נימקו את התנגדותם בכך שדמי החכירה של אניות מכולה ירדו באופן משמעותי ולכן אין כל הצדקה מצד חברות הספנות לדרוש העלאה. נציגי הקונפרנס מצידם הודיעו בפגישה שהם ימשיכו לקיים התייעצויות בין חברי הקונפרנס בנושא.