K LINE: אוניית ה-8,000 TEU נכנסת לשירות

החברה היפנית מכניסה לשירות את אוניית המכולה הגדולה ביותר שנבנתה אי פעם במספנות יפן. זוהי אונייה ראשונה מבין סידרה של 8 אוניות דומות שתימסרנה עד 2009. החברה תגדיל את צי האוניות שלה ב-17 אוניות נוספות בקרוב


00:00 ,05.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה היפנית מכניסה לשירות את אוניית המכולה הגדולה ביותר שנבנתה אי פעם במספנות יפן. זוהי אונייה ראשונה מבין סידרה של 8 אוניות דומות שתימסרנה עד 2009. החברה תגדיל את צי האוניות שלה ב-17 אוניות נוספות בקרוב
 
חברת הספנות היפנית הגדולה K LINE מכניסה לשירות את ה-Humber Bridge, אוניית 8,000 TEU הראשונה שנמסרה לחברה על ידי מספנת Kuri Shipyard.
 
אורך האונייה 336 מ', רוחבה 45.8 מ'. האונייה הנה בעלת מעמס של 87 אלף טון DWTהקיבולת הנומינלית הנה 9,040 TEU ומהירות האונייה 25.6 קשר.
 
משה מנו, נשיא מנו ספנות, המשמשת כסוכנת הכללית של K LINE בישראל, הביע שמחה והערכה להצטרפותה של האונייה כאונייה ראשונה מתוך סדרה של שמונה אוניות זהות. קליטתן של 8 האוניות תושלם עד תחילת 2009.
 
בתחילת אוגוסט דיווחה K LINE על הזמנת 5 אוניות מכולה בנות 6,400 TEU, לשיפור השירות בין המזרח למערב. האוניות שהוזמנו במספנות "מאבארי" ביפן, תימסרנה לשרות בשלבים עד שנת 2010.
 
בתכנון הזמנה נוספת של 4 אוניות מכולה בנות 4,250 TEU שייבנו בקוריאה על ידי מספנת "יונדאי". גם אוניות אלו תכנסנה לשירות במהלך 2010. בצבר הזמנות הקודם במספנת "יונדאי", השיקה K LINE סדרת אוניות בנות 5,600 TEU.
 
מתכנני הצי של חברת K LINE שוקדים על הזמנת 8 אוניות בנות 1,700 TEU אשר ייבנו ביפן במספנות "אימבארי" וימסרו לשירות בין השנים 2007 ל-2009.
 
בימים אלה הודיעה חברת K LINE על פתיחת שירות חדש למזרח ארה"ב ובחזרה. השירות יפעל דרך נמל פורט סעיד, מרכז השטעון של החברה במזרח הים התיכון, החל מהשבוע הראשון של דצמבר 2006. זמן המעבר מישראל הנו 17 יום לניו יורק, 19 יום לנורפולק, 21 יום לסוואנה.
 
חברת מנו ספנות,המשמשת שנים רבות כסוכנת כללית בישראל של חברת K LINE, מציעה מגוון שירותים ימיים למשק הישראלי למטעני יבוא ויצוא במכולות מכל הסוגים, מכוניות, משאיות כמעט לכל יעד בעולם מישראל ואליה.