שרשרת האספקה הדיגיטלית: להיות או לא להיות

בשיתוף פריץ

אחד האתגרים הכי גדולים בהליך הדיגיטציה הוא לעשות אינטגרציה לדרכי העבודה של העולם הישן. הקושי הזה מונע מחברות רבות להתחיל הליך של דיגיטציה בשרשרת האספקה


12:37 ,10.10.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מסמכים מודפסים ולא מקוונים, הזמנות טלפוניות ובירוקרטיה מסורבלת שהשתרשה בתרבות הארגונית. הקושי הזה מונע מחברות רבות להתחיל הליך, אפילו חלקי, של דיגיטציה בשרשרת האספקה - אך הדחייה של הטמעת פלטפורמות דיגיטליות אינה דומה להישאר במקום אלא לקחת כמה צעדים אחורה.

 

הפלטפורמות הדיגיטליות של היום מספקות מענה מקצה לקצה לכל הסגמנטים בשרשרת האספקה, גם בסגמנטים פנימיים בארגון וגם בחיבור לספקים חיצוניים וללקוחות. אחת הטעויות הנפוצות שמומחים מזהירים ממנה היא הניסיון לפתח מערכות דיגיטליות ייעודיות לארגון: כמובן שלכל ארגון יש את הצרכים הייחודיים שלו, אך במערכות ניהול חיצוניות ניתן לעשות התאמות והן מתוכננות על ידי צוותים שמתמחים בניהול שרשרת האספקה ולכן הן מקיפות ויעילות. בנוסף, חשוב לזכור כי הפלטפורמות הופכות ליעילות במיוחד כאשר הן מתממשקות לספקים חיצוניים וכל הניהול מתבצע דרך פלטפורמה אחת כיוון שריבוי פלטפורמות עלול ליצור כשלים ניהוליים.

 

פלטפורמות דיגיטליות אחודות אשר כוללות הזמנות רכש, ניהול מלאי וניהול המרכז הלוגיסטי, מעקב אחר הזמנות ושילוח בזמן הוכחו כיעילות ביותר והטמעתן משפרת את התוצאות בעשרות אחוזים, למשל, הגעה לרמת אמינות מלאי של כמעט 100%. ההחזר על ההשקעה (ROI) בממשקים דיגיטליים מתבצע בטווח זמן קצר-בינוני (תלוי בגודל ההשקעה ונפח הפעילות של החברה), אך כפי שציינו בתעשייה 4.0 השאלה אם להיות דיגיטלי דומה לשאלה האם להיות או לחדול.