לדבריו, נמל חיפה בשנים האחרונות הגדיל את נתח הפעילות השנתית בהשוואה לשאר הנמלים ולכן לא ברור מדוע הוחלט לפתח את נמל היובל לפני נמל כרמל. "נמל חיפה לאורך כל השנים התנהל באופן שונה. נמל אשדוד מנוהל על ידי העובדים שאומרים למנהל מה לעשות. אני אחראי למה שאני אומר ולצערי זה כך. מה שלא שיחק לטובת העיר חיפה זה שהמנהיגות הקודמת דחפה ומועצת רשות הנמלים פינתה מקום במועצת הרשות לצבי צילקר, ראש העיר של אשדוד, שעשה נכון מבחינתו ודחף את פיתוחו של נמל היובל לפני נמל הכרמל".
איייל מלמוד שיבח את ההתנהלותו של נמל חיפה, שתפס, עפ"י נתוני רשות הנמלים כ- 54% מסך המטענים שהובלו ב- 2003 וציין כי עפ"י התנהלותו של המו"מ, בפועל לא תתקיים תחרות אמיתית בין הנמלים, כפי שהממשלה חותרת לכך. לדבריו, הסכסוך בנמלים והכיוון שאליו הולכים לא בהכרח יביא לתחרות אמיתית בנמלים.
בהקשר לפעילות העסקית במרחב העיר חיפה, ציין מלמוד כי מזה שנים סובל אזור חיפה מאפליה קשה מצד המדינה, בכל הקשור להחזרת ההשקעה מהמדינה אל מול התמורה שאוכלוסית חיפה משלמת למדינה. לדבריו, מצד אחד נהנית המדינה ב- 11% מהכנסותיה, הבאות מאזור זה, ולעומת זאת המדינה מחזירה כ-5.5% בהשקעות בתשתיות, וכ- 4% בסך הכל הכללי.
מלמוד אמר כי המנהיגות המוניציפאלית, לא השכילה ולא חשבה לטווח ארוך, וכנראה גם לא ידעה לעמוד מול מנהיגות כלל ארצית בדרישות לפיתוח האזור. "במקום להלחם על כל מקום עבודה – פשוט לא היה שום נסיון לפיתוח וחיפה עומדת היום מול אזורים אחרים הזוכים להטבות של אזור פיתוח א' כמו יוקנעם, והפיתויים רבים".