ישראל מציגה את יכולותיה לפרוייקט SESARהאירופי

מדובר בפרויקט אירופי שאפתני ועתיר תקציבים למודרניזציה של מערכות הבקרה האווירית ביבשת. שלב הפיתוח יחל בשנת 2008, יימשך כ-5 שנים ויתמקד בתכנון קפיצת הדרך הטכנולוגית הדרושה לפרוייקט


00:00 ,14.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בפרויקט אירופי שאפתני ועתיר תקציבים למודרניזציה של מערכות הבקרה האווירית ביבשת. שלב הפיתוח יחל בשנת 2008, יימשך כ-5 שנים ויתמקד בתכנון קפיצת הדרך הטכנולוגית הדרושה לפרוייקט
 
מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, בשיתוף עם נציבות האיחוד האירופי, בוחן כדאיות שת"פ תעשייתי בין ישראל והאיחוד האירופי, ושילוב חברות ישראליות  בפרוייקט SESAR פרויקט אירופי שאפתני ועתיר תקציבים למודרניזציה של מערכות הבקרה האווירית ביבשת, כך מסר בועז הירש מנהל המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת.
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת, אלי ישי אמר כי מדובר בפרויקט בהיקף ניכר, הטומן בחובו הזדמנויות עסקיות רבות עבור עשרות חברות ישראליות. בנוסף אמר השר ישי כי השתתפות ישראל בפרויקט, אשר משרדו בוחן כעת, פירושה הידוק האינטגרציה המסחרית-טכנולוגית בין ישראל ואירופה ע"י יצירת שותפות בפרויקט דגל של האיחוד האירופי.


בועז הירש, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת  ציין כי בעקבות הסמינר אשר נערך בישראל בו השתתפו הממונה על הפרוייקט בנציבות האיחוד האירופי והממונה על הפרוייקט ב-Eurocontrol עולה חשיבות ישראל בשלב הראשון של הפרויקט אשר החל לפני כחודשיים וצפוי להימשך עד תחילת שנת 2007.
 
הירש מציין כי פרויקט SESAR הינו יוזמה של נציבות האיחוד האירופי אשר עיקרו הובלת פיתוח ובניית הדור הבא של מערכות ניהול ובקרת תעופה, זאת לאור הגידול המהיר בהיקף התנועה האווירית באירופה, שעתידה להכפיל עצמה ב-20 השנים הבאות, ולאור אתגרי הבטיחות, היעילות ואיכות הסביבה העומדים בפני הענף.

הפרויקט, ששלב התכנון שלו החל לפני מספר חודשים, נועד ליצור מערכת בקרה אחידה ומודרנית, הן במטוסים והן על הקרקע, שתשרת את שדות התעופה וחברות התעופה באירופה ותהווה מודל לעולם כולו.
 
השלב הבא של הפרויקט, שלב הפיתוח, יחל בשנת 2008 ויימשך כ-5 שנים, ויתמקד בתכנון קפיצת הדרך הטכנולוגית הדרושה לפרוייקט בתחומים כדוגמת: מערכות תקשורת, מערכות ניווט לוויני, מערכות בקרה ומערכות תומכות- החלטה.
 
לאחר שלב הפיתוח, יחל שלב הפריסה הצפוי לחול על כל מדינות אירופה וימשך עד שנת 2020 בהשקעה משוערת של כ-20 מיליארד יורו, בניצוחה של מינהלת משותפת לנציבות האירופית, Eurocontrol, וחברות התעשייה במכלול היבטי התעופה. בין החברות השותפות בשלב ההגדרות של הפרוייקט ניתן למנות את: Thales, EADS, LFV, Airbus, Lufthansa, Air-France ועוד.


במפגש שהתקיים השבוע ניתן לחברות הישראליות מידע מפורט על הפרויקט: המבנה המוסדי, מאפיינים טכניים , יישומים עתידיים של התוכנית והאפשרויות לשילוב חברות ישראליות. במקביל הציגו החברות השונות את יכולותיהן בפני מנהלי הפרוייקט.