תכנית סיוע לעצמאים ולמגזר העסקי בהיקף 2 מיליארד שקל

התכנית כוללת מענקים מיוחדים עד לגובה 400 אלף שקל, לעסקים שמחזורם עד 20 מיליון שקל שנפגעו בהיקף של 60% לפחות בחודשים מאי-יוני, עד לגובה 15-10% מהמחזור


10:49 ,30.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

רה״מ בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ״ץ החליטו על תכנית חדשה לסיוע למגזר העצמאים והמגזר העסקי שתצא לפועל בימים הקרובים. הוכנית, שהיקפה 2 מיליארד ש״ח, כוללת מענקים מיוחדים עד לגובה 400 אלף שקל, לעסקים שמחזורם עד 20 מיליון שקל שנפגעו בהיקף של 60% לפחות בחודשים מאי-יוני, עד לגובה 15-10% מהמחזור.

 

כמו כן, הוחלט כעת להוסיף עסקים עד למחזור של 100 מיליון שקל, שנפגעו בהיקף של 80% לפחות בחודשים אלה. עצמאים עד למחזור של 300,000 ש״ח בשנה יקבלו גם הם מענק נוסף כפול בהיקפו ביחס לפעימה הקודמת. בנוסף לכך, ישונו הקריטריונים לקבלת מקדמות מ-20% ל-40%, ביחס לפעימה הקודמת.

 

כמו כן, הוחלט להמשיך ולתת מענק גבוה יותר לעסקים ששימרו עובדים למרות הפגיעה הקשה. תוכנית זו היא חלק מהמדיניות הכוללת לניהול המשבר, כאשר לצד האצת המשק אנו מוודאים כי השכירים, העצמאים והעסקים שנזקקים לכך יקבלו את המענה המתאים.

 

רה״מ ושר האוצר ציינו כי מטרת התוכנית היא לאפשר הזרמה מיידית של סכומי כסף משמעותיים לעצמאים ולמגזר העסקי, ללא עיכובים וחסמים מיותרים, ובכך לסייע להם לעבור את תקופת המשבר. בהודעה שהוציאו השניים נמסר כי ״אנו מוודאים כי השכירים, העצמאיים והמגזר העסקי יקבלו את הסיוע המתבקש. כל זאת לצד המשך קבלת המענקים בסך 7500 שקל על כל עובד שיוחזר לעבודה. במקביל יוגשו בקרוב תקציב המדינה וחוק הסדרים מקיף, שילווה בתחרות מול המונופולים הגדולים וברפורמות והסרת חסמים ורגולציה, שיסייעו לפעילות העסקית ויביאו לצמיחה מחודשת של המשק״.