לין: משרד התחבורה מתעלם מאחריותו המרכזית לשפר את תפקוד נמלי ישראל

נשיא איגוד לשכות המסחר פנה לשרת התחבורה בבקשה כי תאפשר שימוש בחמישה רציפים בנמלי ישראל: רציפים 7,8 והרציף המערבי בחיפה, והרציפים 25 ו-27 בנמל אשדוד. לין: את הטיפול בנושא כוח האדם יש להשאיר להנהלות הנמלים


11:55 ,04.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מסביר כי לפני כשבועיים פנה אל שרת התחבורה, בהעתקים לשר האוצר וראש הממשלה, על מנת שיאפשרו שימוש בחמישה רציפים העומדים היום דוממים בנמלי הים של ישראל. המדובר ברציפים 7,8 והרציף המערבי בחיפה; והרציפים 25 ו-27 בנמל אשדוד.

 

״נראה כי גם שרת התחבורה וגם מנכ״לית משרד התחבורה טרם הפנימו את החשיבות המרכזית של תפקוד מלא של נמלי הים בישראל ומידת האחריות המוטלת עליהן מתוקף תפקידן. במקום להיפגש עם נציגי חברות הספנות והיבואנים והיצואנים, ולחפש את הפתרון הנכון להפעלה מלאה יותר של תשתית נמלי הים בישראל, הן העבירו תשובה לתקשורת, שאם היא לא היתה נכתבת בדפוס היה קשה להאמין שהיא נאמרת״.

 

״מול הצורך להפעיל 5 רציפים דוממים ולפעול להפעלתם, טוען משרד התחבורה שגם אם יפתחו רציפים אלה זה לא יתרום להאצת הפריקה שכן הבעיה טמונה בגיוס כוח אדם ולא בפתיחת הרציפים״.

 

״נראה שמשרד התחבורה מחפש דרכים מוזרות כדי להימנע מהתמודדות עם המוטל עליו. הוא קצת התבלבל באשר לחלוקת התפקידים בינו ובין הנהלת הנמלים״. מדגיש לין. ״על משרד התחבורה לדאוג לכך שכשאפשר יהיה להשתמש ברציפי ים נוספים, ואין הוא זה שצריך לטפל בנושא כוח האדם. את הטיפול בנושא כוח האדם יש להשאיר להנהלות הנמלים מבלי לשחרר אותם מהאחריות הניהולית בתחום זה״.

 

לדברי לין, הבעיה הינה חמורה ביותר, ״שכן נמלי הים הוותיקים הם מונופול בבעלות מדינת ישראל, ומדינת ישראל מציבה דוגמה רעה על מידת החובות המוטלים על המונופולים שבבעלותה. כאילו אין לנמלי הים הוותיקים או לממשלת ישראל את האחריות לדאוג להפעלה מלאה ולתפקוד משופר ומלא של נמלי הים״.

 

״במקום ששרת התחבורה ומנכ״לית המשרד תפעלנה כדי לשלב, ובדחיפות, לא פחות משני רציפים נוספים, אחד בחיפה ואחד באשדוד, אנו מקבלים טענות מופרכות למה לא צריך לפתוח את הרציפים״.

 

״אין שום ספק״, מדגיש לין, ״לא מדובר בפריקה של מכולות. מדובר בפריקה של מטען כללי ושל צובר. פיגורים בפריקה מייקרים את המוצרים, משיתים עלויות נוספות על המגזר העסקי ותורמים להעלאת יוקר המחיה״.