מנכ"ל UTi Worldwide: מיקור החוץ – כמו ארוחה במסעדה

רוג'ר מקפארלן ציין במסגרת דבריו בכנס port2port במושב "אינטגרציה של שירותים לוגיסטיים" כי בעולם הלוגיסטי של היום ספקי השירות השונים צריכים לסמוך על חבריהם למקצוע וזאת לטובת הלקוח הסופי


00:00 ,03.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

רוג'ר מקפארלן ציין במסגרת דבריו בכנס port2port במושב "אינטגרציה של שירותים לוגיסטיים" כי בעולם הלוגיסטי של היום ספקי השירות השונים צריכים לסמוך על חבריהם למקצוע וזאת לטובת הלקוח הסופי
 
מנכ"ל חברת הענק העולמית UTI LOGISTICS היה אורח הכבוד במושב המקצועי "אינטגרציה של שירותים לוגיסטיים" שנערך במסגרת כנס התובלה והלוגיסטיקה port2port 2008. מר רוג'ר מקפארלן הפתיע את הנוכחים עם סיפור על דג וכריש שמסתדרים ומשחקים ביחד באוקיינוס הגדול וגילה כי סיפור זה נכתב על ידי החייל החטוף גלעד שליט. המסר של הסיפור הוא, ציין מר מקפארלן, כי גם בשוק הלוגיסטי הדג והכריש צריכים ללמוד ולהסתדר ביחד.
 
בהשארת הסיפור ציין מר מקאפרלן כי עולם הלוגיסטיקה של היום צריך להיות עולם בו ספקי השירות השונים סומכים על כולם וזאת לטובת הלקוח הסופי.
 
כיום, ציין מר מקאפרלן, שרשרת האספקה הלוגיסטית מורכבת בהרבה מזאת של לפני עשרים ושלושים שנה, זאת מכיוון שהיום הרבה יותר שחקנים מעורבים ברשת הגלובלית הענקית. לכך מתווספת העובדה כי כיום ישנם מוצרים ייחודיים אשר מותאם ספציפית ללקוח. מקפארלן הביא לדוגמה את יצרנית המכוניות ב.מ.וו אשר מייצרת כיום מכוניות על פי הזמנה אישית ומסוגלת לקבל שינויים בהזמנות עד ארבעה ימים לפני הכניסה לקו הייצור עצמו.
 
אחת התוצאות של מיקור החוץ ("אאוט-סורסינג") היא שכיום חברות רבות אינן רוכשות את המפעלים בהם הם מייצרים את תוצרתן. הדבר גורם לכך שחברות אלה "מזיזות" את תהליך הייצור שלהן ממדינה למדינה על פי היצע המחירים. תוצאה נוספת של תהליך זה היא שהליך ההרכבה של מוצר סופי מושפע במידה רבה מהשרשרת הלוגיסטית של חלקים המרכיבים מוצר שלם – כמו במקרה של יצרנית המטוסים בואינג אשר חלקים שונים של מטוסיה מגיעים ממדינות שונות ברחבי העולם, כלומר, אספקת המטוס עצמו תלויה באספקת החלקים, דבר שמשפיע על מהירות האספקה.
 
מר מקפארלן דימה בסיום דבריו את שרשרת האספקה לארוחת צהרים – אפשר לקנות את המרכיבים לבד בחנות ולבשל ארוחה לפי תפריט שף או שאפשר לצאת למסעדה כך שמישהו יבשל עבור הלקוח ואף ינקה אחריו.