קבוצת אלאלוף החזירה את מטוס הקטלינה הביתה

המטוס הוותיק, שנרכש על ידי חיל האוויר בשנות החמישים, שונע לנמל אנטוורפן והגיע לנמל אשדוד באמצעות אוניית גלנוע של גרימלדי. חברת אוריין ניהלה את הצד הלוגיסטי של הפרויקט


00:00 ,15.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

המטוס הוותיק, שנרכש על ידי חיל האוויר בשנות החמישים, שונע לנמל אנטוורפן והגיע לנמל אשדוד באמצעות אוניית גלנוע של גרימלדי. חברת אוריין ניהלה את הצד הלוגיסטי של הפרויקט
 
במבצע הובלה ייחודי, מורכב וחוצה יבשות החזירה קבוצת אלאלוף באמצעות חברת הספנות גרימלדי את מטוס הקטלינה לישראל.
 
לצי חיל האוויר ההיסטורי הצטרף השבוע מטוס ימי מסוג קטלינה, בן יותר מ-60 שנה. מדובר בספינת טיס חמושה ששימשה במלחמת העולם השנייה לסיור וחילוץ ימי. חיל האוויר רכש בשנות ה-50 שלושה מטוסי קטלינה שהוצאו מהשירות אחרי שנתיים בלבד. המטוס, שנתרם על ידי חברת בואינג, המריא מבריטניה כבר לפני שלוש שנים, אבל נחת בצרפת בשל תקלה. לאחר שנקבע כי המטוס אינו בטוח לטיסה נקראו לדגל אנשי קבוצת אלאלוף.
 
במבצע הובלה לוגיסטי מורכב שונע מטוס הקטלינה לנמל אנטוורפן הועמס לאוניית הגלנוע "גרנדה בריטניה" מקבוצת גרימלדי, חצה את הים התיכון עד לנמל אשדוד ומשם הובל לביתו החדש במוזיאון חיל האוויר בבאר שבע.
 
מחברת אלאלוף נמסר כי חברת אוריין היתה אחראית על ניהול הצד הלוגיסטי של הפרויקט. חברת אוריין, שעבדה על הפרוייקט הנ"ל מול עמותת חיל האוויר, החלה בעבודה כבר לפני שנה וחצי. המטוס עצמו פורק על ידי צוות של התעשייה האווירית והובל מצרפת לאנטוורפן בשיתוף עם חברת גלובוס אריזות, משם לארץ, כאמור, באוניה של חברת גרימלדי.
 
קבוצת אלאלוף מונה 8 חברות המרכיבות שרשרת אספקה המציעות פתרונות לוגיסטיים בכל סוגי ההובלה (ימית, אווירית, יבשתית) אחסון וטיפול במטענים ובמכולות. הקבוצה נמצאת בבעלות פרטית והיא נוסדה ביוון בשנת 1919 על ידי משפחת אלאלוף, והחלה לפעול בישראל בשנת 1932.