חברת הסטארט-אפ SRP מתל אביב, שהחלה את דרכה בחממת נילסן בקיסריה, מדווחת על צמיחה מהירה מהצפוי בחציון הראשון של השנה, על רקע הטכנולוגיה החדשנית שלה ומשבר הקורונה. החברה אף נבחרה ע״י SAP להשתתף בתוכנית ההאצה SAP.iO.
חברת SRP מחברת בין יצרנים, חנויות שכונתיות וצרכנים באמצעות פלטפורמה דיגיטלית אחודה מבוססת בינה מלאכותית ושמה Kirana. הטכנולוגיה של החברה מחזקת את הפעילות העסקית של היצרנים מול החנויות ובד בבד מייצרת ערוץ מכירה ישיר מול הצרכנים (B2B2C).
כעת, חנויות מסוג זה יכולות להנות מאפשרויות ניהול מתקדמות העומדות בחוד החנית של תעשיית הקמעונאות, שעד לאחרונה היו נחלתן של רשתות גדולות בלבד - ניהול מלאי דיגיטלי, תחזיות, מגוון אופטימלי, פרסונליזציה, שילוב IoT ועוד.
מהחברה נמסר כי החדשנות מגיעה גם לצרכנים שיכולים להזמין מצרכים און ליין מהחנות השכונתית וישירות מהספקים (D2C). את שנת 2020 החלה החברה עם 300 חנויות ועל רקע משבר הקורונה צמח מספרן ל- 1,700 חנויות פרטיות בישראל. קצב הגידול עומד כעת על 250 חנויות בכל חודש, וספקים נוספים המצטרפים לפלטפורמה. לקוחותSRP מדווחים על גידול של כ-7% במכירות, שיפור ביעילות התפעולית ונאמנות לקוחות.
מסביר מנכ״ל החברה גיל רבינוביץ: ״בשנים האחרונות אנו רואים מגמה גלובלית של גידול בפלח השוק של החנויות השכונתיות. אפקט הקורונה הבהיר כי ההעדפה הצרכנית לחנויות אלו תמשיך ותחזק אותן. הטרנספורמציה הדיגיטלית בשוק זה, אותה אנו מובילים, מספקת מענה טכנולוגי ועסקי התומך בעסקים קטנים תוך שילוב יצרנים גדולים וקטנים כאחד״.
החברה הצעירה החלה פעילותה בשנת 2018 בחממה של נילסן ובשותפות עם תנובה כלקוח אסטרטגי, ונמצאת במגעים מתקדמים להטמעת המוצר גם בחו״ל על מנת לתת מענה לצורך הגלובאלי המואץ בתקופה זו. והפוטנציאל עצום: גודל שוק החנויות הקטנות בעולם עומד על כ-4 טריליון דולר בשנה ובאירופה בלבד על כ-450 מיליארד דולר בשנה.