אל על: על אף הכנסות שיא ברבעון הראשון הפסד נקי של 13.6 מיליון דולר

הכנסות החברה גדלו ב-4% והסתכמו ברבעון הראשון של 2007 בכ-389 מיליון דולר. החברה מדווחת על ירידה בהכנסות מהובלת מטענים. במהלך הרבעון קיצצה החברה בקווים לא רווחיים וב-370 משרות


00:00 ,30.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הכנסות החברה גדלו ב-4% והסתכמו ברבעון הראשון של 2007 בכ-389 מיליון דולר. החברה מדווחת על ירידה בהכנסות מהובלת מטענים. במהלך הרבעון קיצצה החברה בקווים לא רווחיים וב-370 משרות
 
פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ יו"ר אל על וחיים רומנו מנכ"ל אל על הציגו היום את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2007. השניים ציינו עם הצגת הדוחות הכספיים כי "החברה פועלת במהלך הרבעון בשוק המתאפיין בתחרות הולכת וגוברת מצד חברות התעופה הסדירות וחברות השכר הזרות המגלות עניין גובר והולך בתעופה לישראל וממנה. בצד האתגרים הגדולים אשר מציבה בפנינו מציאות  זו, אנו ממשיכים ביישום תכנית ההתייעלות וההבראה של החברה בהתאם לתוכנית העבודה".
 
אל על דיווחה כי ההכנסות לרבעון הסתכמו בכ-389 מיליון דולר, גידול של כ-4% לעומת כ-373 מיליון דולר אשתקד. הגידול נבע בעיקר כתוצאה מעלייה בהכנסה ממוצעת לנוסע.

החברה דיווחה כי ההפסד לרבעון הסתכם בכ-13.6 מיליון דולר לעומת הפסד בסך כ-9 מיליון דולר אשתקד. ההפסד נובע בעיקר מפיחות שער הדולר ביחס לשקל וליורו שהגדיל את הוצאות החברה בכ-13 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל. כמו כן, הוצאות הדלק גדלו משמעותית כתוצאה מהמשך עליית מחיר הדס"ל והיוו כ-29% מהמחזור לעומת כ-26% אשתקד. העליות החדות במחירי הדלק בלבד הוסיפו להוצאות החברה ברבעון כ-26 מיליון דולר.בנוסף, הפרשה של 2.1 מיליון דולר בגין פרישה מוקדמת של עובדים במסגרת תוכנית ההתייעלות.
 
כמו כן, בהכנסות מהובלת מטענים חלה ירידה כתוצאה מקיטון בכמות המטענים שהוטסה (36 אלף טון מטען לעומת 46 אלף טון מטען ברבעון המקביל אשתקד – ירידה בשיעור של 16%), ומירידה בהכנסה ממוצעת לטון מטען מוטס. 
 
יתרת המזומנים של החברה בסוף הרבעון הראשון של שנת 2007 עמדה על כ-147 מיליון דולר. הרווח הגולמי הסתכם בכ-47.5 מיליון דולר, שיעור של 12%, לעומת כ-60 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
 
חיים רומנו, מנכ"ל אל על: "החברה רושמת הכנסות שיא ברבעון הראשון, המשקפות גידול של כ-4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה ממשיכה בתוכנית ההתייעלות, צמצמה קווים לא יעילים ולא רווחיים בשל הוצאות ביטחון גבוהות כמו הקווים לאיסטנבול ולרנקה והוסיפה תדירויות ליעדים מבוקשים כמו הונג קונג, בייג'ין, בוקרשט ווינה וטיסות ישירות למיאמי ולוס אנג'לס. למרות הירידה בהיצע המושבים, התפוסה גדלה ונרשם המשך של צמיחה בהכנסות. החברה רשמה גידול בתנועת הפרימיום, זיהתה את הפוטנציאל והצרכים של הלקוח ושמה דגש על יעדים אסטרטגיים ישירים.
 
"כחלק מתוכנית זו צמצמה החברה את מצבת כוח האדם ברבעון בכ-6% שהם כ-370 משרות, צמצום שהושג בשיתוף פעולה עם העובדים. אין לי ספק שבתחום יחסי העבודה נצליח להגיע להסכם חיובי עם נציגות העובדים בתקופה הקרובה. התוצאה העסקית משקפת גם הקטנת רווחיות בגין הפרשה של כ-2.1מיליון דולר לפרישה מוקדמת של עובדים".
 
רומנו ציין כי ענף התעופה בישראל נחשף לאחרונה לתחרות הולכת וגוברת מצד חברות זרות ואף בתחום המטען. "אנו ממשיכים ביישום התוכנית האסטרטגית", אמר רומנו, במסגרתה נערכת החברה לקבלת מטוסי בואינג 777 חדשים במהלך הקיץ הקרוב. רומנו סיכם ואמר כי בחברה מאמינים כי "המהלכים בהם נקטנו ימשיכו ויישאו פרי בעתיד הנראה לעין".