דואר ישראל נערכת לעלייה של כ-20% בפעילות היצוא של ישראלים ברשת

לקראת חגי הקניות משתפת דואר ישראל פעולה עם ענקית הסחר המקוון Ali Express במסגרתו ייהנו הלקוחות משירות משלוחים מהיר e-packet במאות חנויות. בישראל יש כ-300 אלף בעלי עסקים קטנים ובינוניים המייצאים מוצרים לחו״ל


12:18 ,04.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת דואר ישראל יוצאת בשיתוף פעולה עם ענקית הסחר המקוון עלי אקספרס, לקראת יום הרווקים הסיני ב-11 בנובמבר במסגרתו ניתן להזמין בימים אלו עשרות אלפי מוצרים במאות חנויות נבחרות באתר עלי אקספרס, שיקודמו בבאנרים באתר דואר ישראל ובעלי אקספרס. החבילות יגיעו לישראל בשיטת שילוח מהיר e-packet, עם טיפול מועדף בחבילות שיגיעו לנקודות המסירה תוך 3 ימים מהגעתן לארץ ועל פי רוב ללא תוספת תשלום עבור השילוח המהיר, בהתאם לחנות השולחת. השילוח יכלול גם מעקב אחר הפריט משלב ההזמנה ועד לרגע המסירה ללקוח. לקראת יום הרווקים הסיני בנתה עלי אקספרס עמוד נחיתה ייחודי בעברית עם ממשק, אליו ניתן להיכנס מאתר דואר ישראל או מבאנרים באתר עלי אקספרס ולתכנן את הקנייה מראש במאות חנויות.

 

בחברת דואר ישראל צופים גידול של כ-10% בהזמנת חבילות לארץ בחגי הקניות בחודשים נובמבר דצמבר, מול תקופה מקבילה אשתקד. בחודשים נובמבר-דצמבר שהם תקופת השיא בהזמנת חבילות מחו"ל צפויה החברה למיין ולמסור כ-15.3 מיליון חבילות במשקל שיא של כ-3,050 טון, מול 13.7 מיליון חבילות בנובמבר-דצמבר אשתקד. לשם השוואה, בחודש רגיל מחולקות כ-4.6 מיליון חבילות בממוצע, במשקל כולל של כ-900 טון.

 

מנתוני דואר ישראל, חמשת האתרים האהובים על הישראליים בהזמנות מחו״ל הם: Aliexpress, eBay, ,Amazon next ו-Asos. בשנת 2017 חילקה חברת דואר ישראל כ-61 מיליון חבילות שהוזמנו מחו״ל, בשווי מוערך של כ-12 מיליארד שקל, כאשר ההערכה היא שבשנת 2018 יוזמנו מעל 70 מיליון חבילות.

 

בדואר ישראל מעריכים עוד כי בחודשים נובמבר ודצמבר יחול גידול של כ-20% בפעילות הייצוא מהארץ מול חודש רגיל, בעיקר סביב חגי הקניות הבינלאומיים והכריסמס. בישראל יש כ-300 אלף בעלי עסקים קטנים ובינוניים המייצאים מוצרים לחו״ל, באמצעות חנויות בפלטפורמות הסחר המקוון כמו עלי אקספרס, ebay ועוד. עיקר המשלוחים הוא של מתנות בעלות ניחוח ישראלי לחו״ל, כמו ביגוד, מתנות ייחודיות מארץ ישראל לכריסמס ופריטי יודאיקה.