משרד הכלכלה: הסכם מסגרת היסטורי עם בואינג

בואינג תבצע רכש גומלין בישראל בשיעור של 35% לפחות, על עסקאות מטעם הממשלה, בהן תזכה במסגרת הליך מכרזי. השר אלי כהן: פוטנציאל למאות מיליוני דולרים שיושקעו בתעשייה הישראלית


11:51 ,31.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית התעופה האמריקנית - בואינג והרשפ״ת במשרד הכלכלה והתעשייה, חתמו על הסכם מסגרת לביצוע רכש גומלין בישראל, על עסקאות מטעם הממשלה, בהן תזכה במסגרת הליך מכרזי. במסגרת ההסכם המשותף התחייבה חברת התעופה האמריקנית לבצע שיתופי-פעולה תעשייתיים עם תעשיות ישראליות בשיעור של לפחות 35% מערך כל עסקה שתחתום עם הממשלה בישראל וגופים מטעמה, בסך של מעל למיליון דולר. עתיד הקניות של ישראל מבואינג הצבאית בעשור הבא צפוי להיות באזור 10 מיליארד דולר, מה שיביא לישראל עבודה בשווה ערך של 3.5 מיליארד דולר. מדובר על בשורה אמיתית לתעשייה הישראלית שתהנה מכספי רכש אמריקניים במסגרת מכרזים קרובים של משרד הביטחון, בהם בואינג מתמודדת. בין מכרזים אלו ניתן למנות רכש מטוסי תדלוק, טייסת מסוקי תובלה ומטוסי F15 נוספים.

 

ממשרד הכלכלה נמסר כי בואינג פעילה בישראל מקום המדינה, מוכרת ציוד למטרות אזרחיות וביטחוניות ובאחרונה אף החלה לבצע השקעות בסטארט-אפים מקומיים באמצעות קרן ההשקעות Horizon. על פי נתוני הרשפ״ת, החברה ביצעה עד היום רכש מתעשיות בישראל בהיקף של מאות מיליוני דולרים, זאת בעקבות עסקאות של משרד הביטחון לרכישת מטוסים ומסוקים.

 

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: ״ההסכם עם חברת התעופה בואינג מעיד על הבעת אמון חשובה של החברה בפעילות בישראל ובתעשייה הישראלית. המדיניות החדשה של הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי אשר הופכת את המחויבות הרגולטורית של חברות זרות, להזדמנות עסקית שתורמת לקידום התעשייה והכלכלה הישראלית, הינה בעלת תרומה מהותית לתעשייה ולכלכלה הישראלית״. 

 

״הסכם רכש גומלין בסדר גודל כזה הינו הישג משמעותי שיביא לצמיחה של חברות רבות במשק, להגדלת פעילותן ולהצלחה גם בשווקים בינלאומיים. רכש גומלין מייצר השקעה בתעשייה המקומית בכלל, ובתעשייה הקטנה והבינונית בפרט בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד דולר בשנה, ומהווה כלי נוסף למימוש היעד של משרד הכלכלה לחצות את רף ה-120 מיליארד דולר ביצוא השנתי. נמשיך לעמוד על כך שחברות זרות יממשו את חובתן לרכוש בחזרה מהתעשייה הישראלית, מה שיאפשר את הרחבת התעסוקה, התעשייה והכנסות המדינה״.

 

נשיאת בואינג דיפנס, ליאן קארט: ״השותפות שלנו עם ישראל ארוכת-שנים ומתחילה בעצם עם הקמת המדינה. ההסכם הזה מבטיח שמערכת היחסים והשותפות תמשיך לצמוח ולשגשג גם בעשורים הבאים״.

 

מנהלת הרשפ״ת, זיוה איגר: ״אנו שמחים לדווח על ההסכם עם חברת בואינג, ומשוכנעים שיעניק רוח גבית לחיבורים בינה לבין התעשייה הישראלית. הדבר חשוב בעיקר על רקע הסכם ה-MoU עם האמריקנים וביטול האפשרות להמיר כספי רכש, ומעניק אפשרות נוספת לתעשיות הישראליות להתחבר לחברה עולמית מובילה״.