איתיחאד מגדילה דרמטית את קיבולת הקרגו לנתב"ג

בעיצומו של גל ביטולי טיסות לישראל מצד חברות תעופה זרות, איתיחאד איירווייז דווקא מרחיבה פעילות: שתים מתוך שלוש הטיסות היומיות בקו תל אביב–אבו דאבי ישודרגו למטוסי דרימליינר רחבי גוף, מהלך המגדיל את קיבולת הקרגו לכ-30 טון לטיסה


11:58 ,12.05.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

בעוד עשרות חברות תעופה זרות ממשיכות לבטל את טיסותיהן לישראל – חלקן עד אמצע יוני ואף לאחר מכן – על רקע המצב הביטחוני והירי מתימן בתחילת השבוע שעבר, חברת איתיחאד איירווייז מאבו דאבי בוחרת להגדיל את הקיבולת לישראל באמצעות הפעלת מטוסי מטען ונוסעים רחבי גוף בקו היומי לתל אביב.

 

נציין כי איתיחאד מפעילה באופן רציף מאז תחילת פעילותה בישראל שלוש טיסות יומיות בקו תל אביב–אבו דאבי באמצעות מטוסים צרי גוף ובמהלך מלחמת חרבות ברזל לא הופסקו הטיסות אפילו ליום אחד.

 

כעת, החל מחודש מאי 2025 ועד סוף חודש יוני, תפעיל החברה שלוש טיסות יומיות, כאשר שתים מהן באמצעות מטוסי דרימליינר רחבי גוף – מהלך שמגדיל דרמטית את קיבולת הקרגו והנוסעים.

 

 

קיבולת של מטען – פי 25

 

בעוד מטוס צר גוף מאפשר נשיאת מטען במשקל של כ- 1-1.2 טון בלבד, מטוס דרימליינר רחב גוף מסוגל לשאת עד 30 טון מטען לכל טיסה. בנוסף, שדרוג כלי הטיס מביא לגידול של כ-100 מושבים לנוסעים בכל טיסה – מהלך שמרחיב את אפשרויות השילוב בין תנועת נוסעים למטען בטיסות מסחריות.

 

לדברי מוטי ארבל, מנכ״ל ACI, המשווקת את איתיחאד קרגו המיוצגת על ידי רום טופ בישראל: “מדובר במהלך שמבטא רמה יוצאת דופן של מחויבות לשוק הישראלי, דווקא בתקופה שבה חלק ניכר מהחברות האירופיות והבינלאומיות בחרו לדחות את חידוש הקווים לישראל. איתיחאד לא רק נשארה, אלא מרחיבה ומעמיקה את הנוכחות שלה, מתוך ראייה ארוכת טווח והכרה בחשיבותו האסטרטגית של השוק בישראל”.

 

 

גישה ליעדים גלובליים

 

קו תל אביב–אבו דאבי הפך בשנים האחרונות לציר לוגיסטי מרכזי עבור מטענים היוצאים מישראל ומגיעים לכל רחבי רשת היעדים של איתיחאד, מהמזרח הרחוק (כולל סין, הודו, תאילנד ויפן), דרך יעדים באירופה, אפריקה, ארה"ב ואוסטרליה. אבו דאבי מהווה עבור לקוחות ישראלים נקודת קונסולידציה ומעבר אופטימלית, עם זמני קישור קצרים, תדירות גבוהה ויתרון גיאוגרפי ברור.

 

במהלך החודשים האחרונים, לאור מגבלות תעופה ומיעוט טיסות מצד שחקנים אחרים, איתיחאד הפכה לאחת מחברות התעופה הזרות הבודדות שהמשיכו לשמש עורק אספקה מרכזי לישראל – הן בתחום הנוסעים והן בתחום הקרגו.

 

 

המשמעות לשוק הישראלי

 

לדברי מוטי ארבל, השדרוג למטוסי דרימליינר אינו רק שיפור טכני בקיבולת – אלא איתות כלכלי ואסטרטגי משמעותי של איתיחאד, המעיד על אמון מתמשך במשק הישראלי, ועל רצון להעמיק את קשרי הסחר, השירות והתחבורה בין המדינות.

 

“לקוחות הקרגו בישראל – יבואנים, יצואנים, חברות שילוח וגורמים ממשלתיים – יכולים לראות במהלך הזה ביטוי מוחשי למחויבות לטווח ארוך, דווקא ברגעים שבהם הוודאות מוגבלת", מוסיף ארבל.

 

לדבריו, השירות של איתיחאד מאופיין לא רק בנפח גבוה, אלא גם בגמישות תפעולית, זמינות גבוהה, ניהול מיטבי של לוחות זמנים והיענות לצרכים מיוחדים של מטענים רגישים – תכונות שהופכות אותה לשחקנית מועדפת בשוק המשתנה של 2025.