אל על: הפסד של 21 מיליון דולר ברבעון הראשון

החברה מדווחת על ירידה של 9.5% בתחום הובלת המטענים. יחד עם זאת מספר הנוסעים שהטיסה החברה גדל בכ-10%


14:42 ,26.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

אל על הציגה היום את תוצאות הרבעון הראשון של 2016: גידול במספר הנוסעים, שיפור בשיעורי התפוסה, נתח השוק ויתרות המזומנים - אל מול ירידה במחירי כרטיסי הטיסה והתמודדות עם עיצומי הטייסים

 

אל על הציגה היום את תוצאות הרבעון הראשון של 2016, שאינן כוללות את חג הפסח, שהשנה ישפיע לחיוב על תוצאות רבעון שני, אך מושפע מעונת החורף שנחשב לרבעון חלש יחסית.

 

מהתוצאות עולה כי הכנסות החברה הסתכמו ב-395 מיליון דולר לעומת 419.8 מיליון דולר ברבעון קודם אשתקד, ההפסד הנקי הסתכם ב-21.4 מיליון דולר לעומת הפסד של16  מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

בתחום המטענים קטנו הכנסות החברה בכ-9.5% בעיקר כתוצאה מקיטון בתשואה לטון-ק"מ וכן מקיטון בכמות טון-ק"מ שהוטסה והשפעה לרעה של שחיקת שערי החליפין. החברה מציינת כי החל מינואר השנה היא חכרה מטוס מטען "חכירה רטובה" (מטוס על צוותו), וכי בכוונתה להמשיך והפעיל מטוס מטען זה עד חודש אוקטובר הקרוב.

 

מספר הנוסעים שהוטסו על ידי החברה גדל בכ-10% - מ-957 אלף נוסעים ברבעון הראשון אשתקד ל- 1.05 מיליון נוסעים ברבעון הראשון השנה, ואילו שיעורי התפוסה במטוסים גדלו מ- 79.5% לכ- 80%.

 

החברה המשיכה להתמודד בהצלחה במהלך הרבעון עם התחרות המתעצמת, שבאה לידי ביטוי בגידול של 8% בתנועה בנתב"ג, בעוד שאל על כאמור הגדילה את תנועת הנוסעים שלה בכ-10%, השיגה נתח שוק של 36% ושיעור תפוסה גבוה של כ-80%. למרות כל הפרמטרים החיוביים הללו, הכנסות החברה קטנו כתוצאה מירידה משמעותית במחירי כרטיסי הטיסה, על רקע התחרות וירידה במחירי הנפט.

 

ברבעון זה ירדו מחירי הדלק בשיעור של כ-37% ביחס לרבעון הראשון אשתקד, דבר שהביא להפחתת הוצאות החברה בכ-35 מיליון דולר, לאחר הוצאות גידור.

 

דוד מימון, מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של 2016 הושפעו לא רק מעונת החורף שנחשבת לחלשה יחסית ומכך שפסח ישפיע על הרבעון השני, אלא גם כתוצאה מהגידול בהוצאות החברה בשל שיבושים באיוש טיסות. אנו ממשיכים כל העת במשא ומתן עם נציגות הטייסים על מנת לאפשר לחברה להפנות את כל מאמציה להתמודדות עם התחרות הגוברת בענף התעופה. במקביל, אנו ממשיכים להיערך לקליטת המטוסים החדשים, הדרימליינר, ולמימוש האסטרטגיה של אל על באמצעות חיזוק מועדון הנוסע המתמיד, UP  ועוד".

 

דגנית פלטי, סמנכ"לית הכספים: "במהלך הרבעון הצטיידה החברה בשלושה מטוסים חדשים צרי גוף מסוג 737-900, אשר מומנו בהלוואות ארוכות טווח מבנקים ישראלים, שממשיכים להביע אמון בחוסנה של החברה ובתוכניות הצמיחה שלה. יתרות המזומנים הגבוהות של החברה מהוות בסיס איתן להמשך תכנית התרחבות של החברה ".