אל על: הפסד של 21 מיליון דולר מתחילת השנה

עלייה חדשה של 37% במחירי הדס״ל כמו גם הגידול בתחרות מול חברות הלואו קוסט הביא לגידול בהוצאות החברה ולירידה ברווחיות. גונן אוסישקין, מנכ״ל אל על: החברה רשמה גידול של כ-2.5% בהכנסות, נמשיך לייעל ולשפר את רשת הנתיבים


10:57 ,21.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אל על מציגה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2018 ולתשעת החודשים הראשונים של 2018. הכנסות החברה ברבעון השלישי השנה הסתכמו בכ-642 מיליון דולר לעומת כ-626 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-2.5%.

 

הרווח התפעולי ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-62 מיליון דולר, לעומת כ-69 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-11%. הרווח לפני מסים ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-54 מיליון דולר בהשוואה לרווח לפני מיסים של כ-63.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.  

 

הרווח הנקי ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-42 מיליון דולר בהשוואה לרווח של כ-49 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ-99 מיליון דולר, לעומת כ-109 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור תפוסת הנוסעים במטוסים ברבעון השלישי עמד על 85.4% בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

 

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכמו בכ-1.65 מיליארד דולר בהשוואה לכ-1.58 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 4%. ההפסד התפעולי בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם בכ-4 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-62 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד לפני מסים בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם בכ-26 מיליון דולר בהשוואה לרווח לפני מיסים של כ-47 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם בכ-21 מיליון דולר בהשוואה לרווח של כ-35.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

גונן אוסישקין  מנכ״ל אל על: ״במהלך רבעון זה רשמה אל על גידול של כ-2.5% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד. זאת, לצד ההתמודדות עם האתגרים והשינויים בענף התעופה, המשך מגמת הגידול בתחרות מצד חברות התעופה הזרות, ובמיוחד חברות ה-Low Cost. ולצד זה החברה התמודדה עם עלייה חדה של 37% שנרשמה במחירי הדס״ל - נתון שהיווה את הסיבה המרכזית לגידול בהוצאות החברה והירידה ברווחיות.

 

״לאחרונה חתמה החברה על הסכם חדש עם הטייסים אשר צפוי לייצר מערכת יחסי עבודה תקינה ואוירה חיובית של שיתוף פעולה בין ההנהלה וטייסי החברה. ההסכם נותן מענה לתקנות החדשות לחוק הטיס, והוא יאפשר לחברה להגשים ולממש את תכניותיה המסחריות. אנו מאמינים שהסדרת מערכת היחסים עם הטייסים תסייע להצעיד את החברה קדימה.

 

״תכנית קליטת מטוסי הדרימליינר מתבצעת כמתוכנן, בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו. עד כה קיבלנו שבעה מטוסים, שהאחרון מביניהם הגיע בסוף חודש אוקטובר. במהלך שנת 2019 אנו עתידים לקלוט שבעה מטוסי דרימליינר נוספים. הביקוש למושבים במטוסי הדרימליינר הנו גבוה ושביעות הרצון ממנו עונה על ציפיות החברה.

 

״אנו ממשיכים בהאצת תהליכי השיפור והשדרוג של כלל המטוסים רחבי הגוף של החברה. על מנת לשפר את השירות ללקוח ולהתייעל, הקדמנו את היציאה משירות של צי מטוסי 767-300 כך שהם יפסיקו את פעילותם בחברה עד לסוף חודש ינואר 2019.

 

״בהתאם להכרזה של החברה, בחודש אוקטובר התחלנו להפעיל טיסות ליעדי אירופה תחת מודל המכירה החדש עליו הודענו. המודל מאפשר לנוסע לבחור את חבילת הטיסה שמתאימה לצרכיו, לכלל יעדי אירופה, ולשלם על החבילה בהתאם לבחירתו. מודל זה משפר את יכולתה של החברה להתחרות בצורה יעילה יותר מול כלל השחקנים בשוק, ובמיוחד מול חברות ה-Low Cost.

 

״החברה מגוונת את לוח הטיסות הסדירות שלה. היא נערכת להשקתו של הקו החדש לסן פרנסיסקו שיתחיל לפעול במאי 2019 ומרחיבה את היצע יעדיה בטיסות סדירות לאירופה, כך שהטיסות לליסבון וניס שבוצעו על ידי חברת הבת סאן דור בלו״ז עונתי, יופעלו באופן סדיר על ידי החברה בכל השנה ובנוסף תשיק החברה נתיב חדש למנצ׳סטר החל מחודש מאי 2019 . אנו נמשיך לייעל ולשפר את רשת הנתיבים ונבחן כל העת פתיחה של יעדים אטרקטיביים עבור לקוחותינו״.