רכבת ישראל הוציאה בקשת המשך אספקה (Notice to Proceed) עבור 36 קטרי TRAXX נוספים מאלסטום, כחלק מהסכם המסגרת שלה מ-2015 לאספקת קטרי TRAXX חשמליים בעיסקה ששוויה 230 מיליון יורו.
נזכיר כי בספטמבר 2015, רכבת ישראל הזמינה מאלסטום 62 קטרי TRAXX מסוג P160 AC3. עד היום אלסטום מסרה 27 קטרים לרכבת ישראל, המשרתים את רשת הקווים החשמלית המתרחבת. הקטרים מתוחזקים על ידי רכבת ישראל עם תמיכה של צוותי אחריות המוצר של אלסטום.
36 הקטרים (35 הקטרים הנותרים במסגרת הסכם המסגרת + קטר נוסף במסגרת האופציה) יסופקו בין אפריל 2023 לאוקטובר 2024, בקצב של שניים או שלושה קטרים בכל חודש ויכללו מאפייני ייחודיים ואמצעי בטיחות מתקדמים.
הקטרים מונעים בהספק של 6,000 קילוואט המותאם לרשת החשמלית של רכבת ישראל. קטרי ה-TRAXX החשמליים של רכבת ישראל מובילים את קרונות הדאבל-דק מסוג Twindexx שסופקו גם הם על ידי אלסטום. יותר מ-500 קרונות מסוג זה משרתים את הנוסעים בישראל מאז 2002, ומספקים להם נסיעה בטוחה, אמינה ונוחה.
ערן כהן, מנכ״ל אלסטום ישראל: ״אנו מודים לרכבת ישראל על בקשת המשך אספקה ל-36 הקטרים נוספים. אלסטום גאה להמשיך לקחת חלק במהפכת החשמול של רכבת ישראל שמובילה לתפעול ידידותי יותר לסביבה. הקטריםהחשמליים של TRAXX הם פתרון הניידות האמין, הסביבתי והטוב ביותר בקטגוריה. אנו מצפים להמשיך לספק את הקטרים הללו לרכבת ישראל על מנת להגיע יחד ליעדים המשותפים שלנו - ביצועים תפעוליים טובים יותר, עלויות תשתית נמוכות יותר, ושירות אמין וזמין עוד יותר״.
מחברת אלסטום נמסר כי ״יותר מ-2,300 קטרי Traxx כבר נמכרו ברחבי העולם ב-20 השנים האחרונות. הם פועלים ב-20 מדינות ברחבי העולם ונוסעים כל שנה 300 מיליון ק״מ״.