בעקבות התרסקות הבואינג: סין מקרקעת 100 ממטוסי החברה

רשות התעופה הסינית הודיעה כי המטוסים לא יחזרו לשימוש, עד שבואינג ורשויות התעופה האמריקאיות יאשרו כי אין חשש בהטסת מטוס זה. מדובר בהשבתת כ-25% מצי המטוסים של חברות התעופה הפעילות בסין ובביטול טיסות באופן מיידי


10:52 ,11.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה אתיופיאן איירליינס הודיעה היום כי היא מקרקעת את כל מטוסיה מדגם בואינג 737 מקס 8 - הדגם שהתרסק אתמול  בטיסה 302 שמונה דקות לאחר שהמריא מבירת אתיופיה, אדיס אבבה, בדרכו לניירבוי, בירת קניה. מדובר באחד מהדגמים החדשים והפופולריים של חברת בואינג.

 

נזכיר כי בהתרסקות המטוס אתמול (א׳) נהרגו כל הנוסעים שהיו על סיפון המטוס - 157 נוסעים ואנשי צוות ובהם גם שני ישראלים ששמם טרם פורסם. בחודש אוקטובר האחרון התרחשה תאונה דומה של דגם המטוס הזה, כאשר מטוס של חברת ״ליון אייר״ התרסק לים באינדונזיה וגבה את חייהם של 189 נוסעים ואנשי צוות. גם באירוע זה הקשר עם המטוס אבד מספר דקות לאחר ההמראה.

 

בהמשך לאירועים האחרונים הודיעה רשות התעופה האזרחית בסין כי תשבית מפעילות כ-100 מטוסי בואינג מדגם 787 מקס 8. רשות התעופה הסינית הודיעה כי המטוסים לא יחזרו לשימוש, עד שבואינג ורשויות התעופה האמריקאיות יאשרו כי אין חשש בהטסת מטוס זה.  מדובר ב-25% מצי המטוסים של חברות התעופה הסיניות בהן חברות כמו אייר צ׳יינה, היינאן איירליינס, צ׳יינה איסטרן איירליינס וצ׳יינה סאות׳רן איירליינס, והמשמעות המיידית הינה ביטולי טיסות.

 

דגם הבואינג 737 מקס 8 הוא הגרסה האחרונה בסדרת ה-737 מקס של בואינג, והוא נכנס לשירות במהלך 2017. מדובר במטוס צר גוף בעל צריכת דלק חסכונית במיוחד ועל כן זכה לפופולריות רבה בקרב חברות תעופה רבות בעולם.

 

חברת בואינג פרסמה הודעה בה נאמר כי ״נעצבה לשמוע על מותם של הנוסעים ואנשי הצוות של טיסה 302 של חברת אתיופיה איירליינס. צוות טכני של בואינג יגיע לאתר ההתרסקות כדי לספק סיוע טכני בהנהלת המשרד לחקר תאונות דרכים באתיופיה ובמועצה הלאומית לבטיחות בדרכים בארה״ב״.