הממונה על ההגבלים: להכריז על אל על כמונופולין באבטחת תעופה

הממונה שוקל לעשות שימוש בסמכות המוקנית לו ולהכריז על אל על כבעלת מונופולין באספקת שירות של אבטחת תעופה בחו"ל לחברות תעופה ישראליות. בטרם קבלת החלטה, ניתנה לא לעל האפשרות להשמיע עמדתה


00:00 ,07.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות ההגבלים העסקיים הודיע היום לחברת אל על כי הממונה על ההגבלים העסקיים שוקל לעשות שימוש בסמכות המוקנית לו מכוח סעיף 26(א) לחוק ההגבלים העסקיים, תשמ"ח- 1988, ולהכריז על אל על כבעלת מונופולין באספקת שירות של אבטחת תעופה בחו"ל לחברות תעופה ישראליות.

מרשות ההגבלים העסקיים נמסר כי, על פי החוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים, תשנ"ח-1998, חברות תעופה ישראליות מחויבות להנהיג הסדרי אבטחה, גם בחו"ל, בהתאם להנחיות מקצועיות. בפועל, אל על מספקת שירות אבטחת תעופה בחו"ל לחברות התעופה הישראליות האחרות.

ברשות ההגבלים מזכירים כי, בנובמבר 2010 הוגיעה אל על לחברות התעופה ארקיע וישראייר, כי ביום ה-1 לאפריל 2011 היא תפסיק לספק להן שירות של אבטחת תעופה בחו"ל, לאחר שסיפקה להן שירות זה במשך שנים רבות. כפי שדווח, רק לקראת סוף חודש מרץ 2011 חזרה בה אל על מהודעתה בדבר הפסקת השירות.

עוד צוין כי, בטרם יקבל הממונה את החלטתו, ניתנה לאל על האפשרות להשמיע את עמדתה.

 

אל על: להפנות הנושא לממשלה שתקים רשות אבטחה ממלכתית

 

מחברת אל על נמסר בתגובה כי, חברת אל על חוזרת ומדגישה כי אינה מעונינת במתן שירותי אבטחת תעופה לחברות תעופה ולכן הודעת רשות ההגבלים העסקיים אינה ברורה כלל. אל על סבורה כי אבטחת התעופה חלה על המדינה כריבון והיא אינה שירות מסחרי שעל אל על לספק במובנו של חוק ההגבלים העסקיים. 

  

עוד צוין כי, אל על קוראת לרשות ההגבלים העסקיים להפנות את הנושא לממשלת ישראל, על מנת שתפעל להקים רשות אבטחה ממלכתית, אשר תספק שירותים אלה לכל חברות התעופה הישראליות.