התעשיינים והיבואנים למש׳ הכלכלה: הסדירו פעילות מינימום בשילוח האווירי

מציעים לקבוע לוח טיסות סדיר של טיסות מטוסי מטען ולהגדיר תדירות המינימום להטסת הקרגו מ/ל ישראל. בעקבות דיון מיוחד התחייבו הנהלות נתב״ג ורת״א להקל על חברות המטען והמשלחים הישראלים


12:53 ,15.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מר אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, וד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, פנו במכתב לשי רינסקי, מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה בנושא המשך פעילות שילוח אווירי של מטענים בישראל. השניים אף טוענים כי על ראשי הארגונים הכלכליים להשתתף בכל הדיונים הכלכליים שנערכים על ידי רשויות הממשל בעת זו.

 

השניים מעלים במכתבם למנכ״ל משרד התעשייה והכלכלה הצעות מקצועיות אשר עשויות, לדבריהם, לצמצם את חומרת הבעיה הצפויה לעמוד בפני המשק הישראלי. במסגרת זאת  הם מציעים לקבוע לוח טיסות שבועי של מטוסי מטען ליעדים כגון ניו יורק, הונג קונג, ליאז׳, בלגיה ופריז, וזאת בנוסף לפעילות מטוסי המטען הקיימים.

 

השניים מציעים להוסיף שני מטוסי מטען פעמיים בשבוע לניו יורק, שני מטוסי מטען פעמיים בשבוע להונג קונג, מטוס מטען שש פעמים בשבוע לליאז׳, בלגיה, ושני מטוסי מטען פעמיים בשבוע לפריז.

 

בנוסף, טוענים השניים כי יש להגדיר תדירות מינימום להטסת הקרגו מישראל ולישראל.

 

השניים שבים וטענים במכתבם כי קיים צורך חיוני בהצבת רשת ביטחון לפעילות חברות התעופה. ״המעבר למטוסי מטען במקום מטוסי נוסעים משמעותו עלייה דרמטית בהוצאות הלוגיסטיקה לכל היבואנים והיצואנים. יש להבטיח שיפוי לחברות התעופה על העלויות הנוספות, כך שלא תיווצר עלות נוספת לעסקים בשל המעבר מהטסה במטוסי נוסעים להטסה במטוס מטען.

 

נתב״ג ורת״א: מתחייבים להקל ככל שניתן על חברות המטען והמשלחים

 

נציין כי מכתבם של השניים מגיע בעקבות דיון דחוף שהתקיים ב-10 במרץ בהשתתפות מנהל נתב״ג, מנהל רת״א, אלוף פיקוד העורף, נציגי חברות מטען, חברות שילוח ומסופי המטענים ונציגי משרדי ממשלה בנושא היערכות להמשך שינוע אווירי של סחורה לאור צמצום הפעילות של הטיסות המסחריות מישראל ואליה.

 

במסגרת דיון זה התחייבו הנהלת נתב״ג והנהלת רת״א להקל ככל שניתן על חברות המטען ומהמשלחים לצורך הגדלת הקיבולת ומתן שירות טוב יותר ומהיר יותר לחברות הישראליות. בנוסף הוחלט על הקמת ערוץ ישיר בין משרד הכלכלה והתעשייה לרת״א על מנת למצוא פתרונות חלופיים במידה ועולות בעיות בנוגע להיעדר פתרונות מספקים לתובלה האווירית עד כדי הוספת טיסות אד הוק ליעדים ספציפיים ומציאת פתרונות נקודתיים עבור החברות.