חברות תעופה ישראליות יוכלו לקיים טיסות סדירות לאתיופיה

כיום מקיימת רק אתיופיאן איירליינס טיסות סדירות בקו תל אביב-אדיס אבבה. על פי ההסכם, יוכלו חברות משתי המדינות לקיים עד 14 טיסות שבועיות


13:51 ,21.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל ואתיופיה חתמו על הסכם תעופה חדש, המאפשר לראשונה לחברות תעופה ישראליות להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ.

 

כץ ציין, כי הטיסות הישראליות לאתיופיה יוכלו להתבצע לאחר שיסוכמו הסדרי ביטחון מיוחדים, הנדרשים בין רשויות הביטחון של ישראל ואתיופיה, המהווים תנאי להפעלת הטיסות הישראליות.

 

חברת התעופה הלאומית של אתיופיה אתיופיאן איירליינס, היא היחידה כיום המפעילה טיסות סדירות בין ישראל לאתיופיה, ואילו חברות ישראליות אינן נוחתות באתיופיה, מאחר והשלטונות האתיופים לא אפשרו עד כה לישראל לקיים הסדרי אבטחה מיוחדים, הנהוגים במקומות אחרים בעולם.

 

על פי ההסכם, לאחר קביעת הסדרי האבטחה הנדרשים, יתאפשר לאתיופיאן איירליינס להפעיל עד 14 טיסות שבועיות סדירות בקו תל אביב-אדיס אבבה, לעומת חמש טיסות כיום. במקביל יוכלו גם החברות הישראליות לבצע עד 14 טיסות סדירות שבועיות לאתיופיה.

 

על פי ההסכם, שנחתם בין מנהל רשות התעופה האזרחית גיורא רום ועמיתו האתיופי Wosenyeleh Hunegnaw, נציגי רשויות הביטחון של שתי המדינות יפגשו בתוך כחודשיים באדיס אבבה, במטרה לסכם את הסדרי האבטחה הנדרשים.

 

כץ ציין, כי על פי הסכם התעופה שנחתם בין הצדדים, כרטיס טיסה יחיד במחלקת תיירים בקו תל אביב-אדיס אבבה לא יעלה על 550 דולר (טיסה הלוך וחזור) למי שיזמין כרטיס לפחות 28 ימים מראש. מחיר כרטיס טיסה לאתיופיה נע כיום בין 700 דולר ליותר מ-1,000 דולר, בהתאם לעונה.