חשש לעודף קיבולת בהובלת מטען אווירי

במידה וחברות התעופה ימשיכו בקצב הזמנת מטוסי המטען רחבי הגוף לצד היחלשות הביקוש והמעבר להובלה ימית, צופים אנאליסטים לסגירת חברות


00:00 ,28.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

תעשיית ההובלה האווירית בדרך לעודף היצע, עד כדי אפשרות של הורדת מחירים דרסטית ופשיטת רגל של חברות מטען אווירי.

דוח חדש, שמפרסמת קבוצת Air Cargo management Group, טוען שבמידה והטרנד ימשיך במצבו בנוכחי, ב-2016 יהיה מגזר המטען האווירי עם עודף של 9% במטוסי מטען רחבי גוף, אלא אם כן יצמצמו החברות את הזמנת מטוסים חדשים.

במצב הנוכחי, סך הקיבולת של מטוסי מטען רחבי גוף גדלה ב-5.3% שנתית, לעומת עלייה של 4.9% בלבד בדרישה להובלת מטען.

הניתוח מתבסס על דוחות מצב של ארגון התעופה הבינלאומי (IATA) ויוצא מנקודת הנחה שמשבר גוש האירו ייבלם ולא תהיה עלייה משמעותית במחירי הדלקים.

הנתונים לאור צניחה של 4.4% בהובלת מטען אווירי בחודש אפריל השנה, בהשוואה לחודש אפריל 2011, כשיותר ויותר מטען אווירי מועבר להובלה ימית, שהיא איטית וזולה יותר.

אנאליסטים חוזים, שבמידה ולא תהיה קפיצה בדרישה, בד בבד עם הזמנת מטוסי מטען חדשים, חברות הובלה אווירית יתחילו לקרקע מטוסים, כמו המיזם המשותף של חטיבת המטען של לופטהאנזה ו-Shenzhen Airlines הסינית.