לראשונה: ארקיע תפעיל טיסות סדירות לבנגקוק

כניסתה של חברת ארקיע לתחרות בקו נתב"ג – בנגקוק מבוצעת במסגרת רפורמת השמיים הפתוחים. הרחבת התחרות לחברות תעופה נוספות תביא לגידול משמעותי במספר הנוסעים ולהוזלה של תעריפי הטיסה


13:59 ,14.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, אישר לחברת ארקיע להפעיל לראשונה טיסות סדירות בין נמל התעופה בן גוריון (נתב״ג) לבנגקוק, לצד חברת אל על, הפועלת כיום בקו.

 

השר כץ ציין כי מינויה של חברת ארקיע כמוביל נקוב נוסף בקו לבנגקוק התאפשר בעקבות הסכם תעופה חדש שנחתם לפני כשנה בין ישראל לתאילנד, המאפשר לחברות תעופה נוספות להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות.

 

על פי ההסכם, יכולה כל מדינה להפעיל עד 28 טיסות שבועיות סדירות, ללא הגבלת קיבולת או סוגי מטוסים. חברת אל על מפעילה כיום בין 6-7 טיסות סדירות בשבוע בין נתב"ג לבנגקוק, ובקרוב צפויה גם חברת ארקיע להתחרות על הקו.

 

שר התחבורה ציין כי כניסתה של חברת ארקיע לתחרות בקו נתב״ג – בנגקוק מבוצעת במסגרת רפורמת השמיים הפתוחים. לדבריו, הרחבת התחרות לחברות תעופה נוספות תביא לגידול משמעותי במספר הנוסעים ולהוזלה של תעריפי הטיסה.

 

תאילנד היא אחד היעדים המועדפים כיום על הנוסעים הישראלים. בשנה האחרונה הסתכמה תנועת הנוסעים בין ישראל לתאילנד בכ-340 אלף נוסעים, בשני הכיוונים. כ-135 אלף נוסעים מתוכם טסו במטוסי אל על, בטיסות ישירות בין נתב"ג לבנגקוק, ויותר מ-202 אלף נוסעים טסו בטיסות קונקשיין, בעיקר דרך מוסקבה ואיסטנבול.