מערכת ניטור טיסות חדשה נכנסה לשלב הניסויים

המערכת עוקבת אחר הטיסה באינטרוולים של 15 דקות, עם הגברת הניטור במידה של סטייה ממסלול או גובה


08:17 ,05.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מערכת חדשה, שעוקבת אחר תנועות מטוסים מעל האוקיאנוסים, נכנסה לשלב הניסוי.

 

רשויות התעופה של אוסטרליה מסרו לאחרונה שהמערכת החדשה מסוגלת לעקוב אחרי מטוסים בצורה הרבה יותר קרובה והדוקה מאשר כל מערכת הקיימת כיום, כשהניטור מתבצע באינטרוולים של 15 דקות במקום 30 ו-40 דקות כיום.

 

במידה ומטוס סוטה ממסלול הטיסה המתוכנן, או מהגובה המתוכנן, בלמעלה מ-60 מטר, או ביותר מ-2 מיילים ימיים, המערכת מגבירה את תדירות הניטור לכל 5 דקות.

 

המערכת משתמשת במעקב אוטומטי (ADSC), המותקן כיום במטוסי בואינג 380, 777, 330, 340 ו-350.

 

הניסויים במערכת החדשה יתחילו עם שירותי הפיקוח האווירי של בריסביין, ולאחר מכן הם אמורים להתרחב למלבורן, אינדונזיה ומלזיה.

 

לאחר אסונות התעופה שהתרחשו ב-2014, ובראשם היעלמות טיסה MH370 של מלזיה איירליינס, רשויות תעופה בעולם קוראות להכנסת מערכות עיקוב וניטור מתקדמות. מערכת העוקבת דקה אחר דקה במצב חירום בטיסה מסחרית אמורה להפוך לסטנדרט ב-2016.