סין אסרה על חברות תעופה להצטרף לתוכנית האיחוד האירופי נגד פליטת מזהמים ממטוסים

התוכנית מטילה קנסות על חברות תעופה הטסות בשמי אירופה לפי שיעור פליטת פחמן לאוויר. לדברי אנליסטים, סין ואירופה ניצבות בפני מאבק משפטי ארוך


00:00 ,07.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

שוק התעופה העולמי עומד בפני מאבד משפטי ארוך, שצפוי לפרוץ בין סין לאירופה. זאת לאחר שממשלת סין אסרה על חברות תעופה סיניות להצטרף לתוכנית נגד פליטות מזהמים לאוויר של מדינות האחיחוד האירופי (EU’s Emissions Trading Scheme).

התוכנית יושמה בשנת 2005, במטרה להילחם בפליטות מזהמים לאוויר. יקרה הוא תשלום ומתן הקלות מסחריות לחברות תעופה שיחתמו ויעשו מאמץ להקטין את פליטות המזהמים. חלק מהמאמצים להפחית פליטות מזהמים, היא לייקר את מחירי הכרטיסים, או להוסיף מושבים במטוסים.

החלטת ממשלת סין היא שחברות תעופה סיניות לא תוכלנה לייקר את מחירי הכרטיסים, או להוסיף נוסעים למטוסיהן, על מנת לספוג את עלויות התוכנית.

האיסור מגיע מספר שבועות לאחר שאיגוד התעופה של סין הודיע שחברות התעופה החברות בו מתנגדות לתוכנית האירופית, המטילה קנס המבוסס על שיעורי פליטת פחמן לאוויר על חברות הטסות בשמי האיחוד האירופי. לדברי איגוד חברות התעופה הסיני, התוכנית האירופית אינה מקובלת, היות והיא תעלה לחברות תעופה סיניות 95 מיליון אירו.

אנליסטים טוענים שקשה כרגע לצפות איך יגיב האיחוד האירופי. "הם יוכלו לעצור את חברות התעופה הסיניות מלטוס למדינות האיחוד, אבל זה ייראה כמו תוכנית שמטרתה לפגוע בסין", אמר אנליסט.