יאט״א: התנועה האווירית במזרח התיכון צפויה לרדת ב-51%

הארגון צופה כי הכנסות חברות התעופה במזרח התיכון יפחתו בכ-24.5 מיליארד דולר בהשוואה לשנת 2019. יאט״א: כ-1.2 מיליון משרות במגזר התעופה במזרח התיכון ייפגעו בשל המשבר


10:19 ,26.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (יאט״א) צופה כי התנועה האווירית במזרח התיכון וצפון אפריקה תפחת השנה ב-51% בשל התפשטות נגיף קורונה. מבחינת הכנסות חברות התעופה, צופה הארגון כי סכום זה יפחת ב-24.5 מיליארד דולר בהשוואה לשנת 2019.

 

בהצהרה לתקשורת אמר מוחמד אלבכרי, סגן נשיא יאט״א ליבשת אפריקה ולאזור המזרח התיכון, כי ״חברות התעופה במזרח התיכון ממשיכות להיות מושפעות על ידי נגיף Covid19. תנועת הנוסעים נעצרה לחלוטין וזרם ההכנסות פסק״.

 

מאז החלה התפשטות הנגיף באזור, הפסיקו כמעט כל חברות התעופה בבעלות ממשלתית או הפרטיות לטוס במזרח התיכון, מכיוון שמדינות האזור הטילו אמצעים קפדניים כדי למנוע את התפשטות הנגיף, ובראשם הפסקת טיסה. יצוין כי חברות תעופה אזוריות מסוימות המשיכו להפעיל מספר מוגבל של טיסות, כמו קטאר איירווייס, אמירייטס איירליינס ואיתיחאד איירווייס.

 

בארגון יאט״א הדגישו כי הפסקת התעבורה האווירית מאיימת על 1.2 מיליון משרות במגזר ובענפים קשורים במזרח התיכון ובצפון אפריקה, לעומת 900 אלף בתחזית הקודמת לפני שלושה שבועות.